Gå til innhold
Arkivverket

[#74824] Tydehjelp, Våler (Østfold) 1822


Gjest Kjell Lauritzen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Lauritzen

Det gjelder nr 10, h. side, Marie. Hva står det etter Løken ?Jeg klarer heller ikke å lese alt hva fadderne angår: Paal Knudsen, R...... Olsen, Marie Andersdatter R......., Lene Hansd. Bru..... Hans Halvorsen. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7527&idx_id=7527&uid=ny&idx_side=-52>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Klokkerboka er litt bedre å lese Lenke Ole Andersen Ingebor Hansdt. Løken, inderst. Faddere: Paal/Poul Knudsen Risem g:m. Sergiant Olsen, Marie Andersdt. Risem g:k. Lene Hansdt. Bru.. t.p. Hans Halvorsen Sven Nielsen. Her er jeg litt usikker på om det står Sven Nielsen eller et gårdsnavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Ja, forkortelsene kan bety det du sier, Kjell.Siste fadder tror jeg er 'Hans Halvorsen Soen vestre'.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Vanligvis vil det være en slags 'yrkesbetegnelse' som står i forbindelse med faddernavn. I dette tilfellet tror jeg mest på at forkortelsene står for gårdkone/gårdmann/tjenestepige.Litt lenger foran i boka finner vi forkortelsen G. Dr., som neppe betyr 'gift dreng'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.