Gå til innhold
Arkivverket

[#74826] Foreldre til Marie Olsdatter f 1800-1805 i Meland eller Haus?


Gjest Signe Marie Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Signe Marie Solheim

Jeg trenger hjelp til å finne foreldrene til Marie Olsdatter f ca 1802. Hun gifter seg i 1826 med Ulrik Fredrik Hansen fra Haugland på Askøy. Lenke Da er det oppgitt at hun bor på Hanevik. Ved folketellingen i 1865 er fødested oppgitt til Haugs pr.gjeld, og ved FT 1875 står det Brudvig. Marie dør på Haugland i 1891. Da står det at hun er født på Sætre i Meland... Jeg finner ingen døpt i Meland/Hamre som kan være henne. Men der er noen kandidater i Haus. Noen som kan hjelpe å finne rett Marie? Mvh Signe Marie Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Her er dåpen hennes i Stamnes kirke i Haus prestegjeld: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=11&filnamn=dp12501733&gardpostnr=6410&personpostnr=19057&merk=19057#ovre>LenkeIfølge bygdebok for Stamnes flytter dette paret vekk. Stamnes sogn ble overført fra Haus prestegjeld til det nye Bruvik prestegjeld på 1860-tallet.I 1805 var det samme foreldreparet kommet til Hanevik: LenkeHer dør far til Marie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Tusen takk, begge to! Jeg prøver å gå for Kenneth sitt forslag. Det virker meget fornuftig :). Marie og Ulrik fikk også to døtre som de kalte Karen - ingen Marthe. Så det peker også mot de samme. Takk igjen! Mvh Signe Marie Solheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.