Gå til innhold
Arkivverket

[#74828] Jacob Håkonsen Nyberget f. 1. mai 1899 i Elverum flyttet senere til Rena


Gjest Kari Gammelmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Gammelmo

Jacob er født i Elverum og bor i følge FT 1900 hos sine besteforeldre Johan Pedersen Lerbakk og Pernille Hansdatter Julusmoen på Gammelmo Nordre.Jacob er da oppført som deres fosterbarn. Hans mor: Martea Johansdatter Gammelmo f. 29 januar 1874 står oppført som tjenestepike på Polmansmoen i Åmot i FT 1900. Finner ut at hun giftet seg i elverum 9 desember 1902 med barnefaren Håkon Pedersen Nyberget f.ca 1867 i Åmot. Jacob blir konfirmert i Åmot 4 oktober 1914. Her slutter alle spor.... Er det noen der ute som kan hjelpe meg? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Jeg ble ganske nysgjerrig da jeg leste ditt innlegg, og har undersøkt litt, men har ikke alt på det rene enda. Haakon Ingmar Pedersen, født i Nyberget av Ottershagen, 17.08. 1866, død 09.09. 1908, gift i Elverum, 09.12. 1902, m. Martea Johansdatter Gammelmo, Elverum, født 29.01. 1874, død 10.07. 1913. Deres barn : 1. Jakob Nyberg, født i Elverum, 01.05. 1899. 2. Paul Ingar Nyberg, født i Åmot, 20.12. 1906, d. i Åmot. Her er jeg ikke riktig ferdig med undersøkelsen. Han var gift og drev en egen avis. Han eide et hus like ved Rena, som hans datter eier nå. Jeg skal forsøke å få kontakt med henne. Haakon Ingmar Pedersen var sønn av Peder Halvorsen Løssetosdalen, Nordre Osen, født 26.09. 1831, og hustru nr. 1. Inger Marthea Eriksdatter Nyberget, av Ottershagen, Åmot, født 07.11. 1836, død 30.08. 1866. Haakon Ingmar Pedersen ( skogsbestyrer ), hadde en eldre bror : Haaken Pedersen, født, i Ottershagen, 11.10. 1863, død 22.07. 1864.Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Gammelmo

Hei Thorbjørn! Tusen takk for hjelpen! Nå har jeg funnet en masse forfedre fra Åmot, men oppdaget at jeg hadde mange fra før... i en annen familiegren. Må si jeg fikk meg en overraskelse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.