Gå til innhold
Arkivverket

[#74830] Hjelp til oppslag i bygdebok for Askvoll, Sunnfjord og gården Strømmen


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Dersom noen har tilgang til nevnte bygdebok trenger jeg opplysninger om opphavet til Olaug Olsdtr. Strømmen, født ca 1716. Da hun giftet seg i 1737 med Erik Olsen Rivedal står hun oppført med Strømmen som gårdsnavn. Og alderen ved hennes død i 1773 skulle tyde på at hun var født rundt 1716. Men hvem var hennes foreldre?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Foreldrene til Orlaug som er f. 1715 er Ole Olsson Strømmen f1762, d.1750 (70 år) g.m Synnøve Klemmetsdtr. De hadde barna: Ole f.1699, d.1706, Atle f.1703,d.1740, Ane f.1707,d.1726, ett dødfødt pikebarn i 1712 og Orlaug i 1715 gift 1737 med Erik Olsson Rivedal. Askvoll IIA, side 346, nr. 70. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Ole Olsson f.1672 er sønn av Ole Kristiansson Strømmen f.1634 og Borni Endresdtr. Størdal Askvoll IIA, side 345, nr. 65 Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for rask hjelp, og ikke minst mye interessant nytt. Det er dessuten alltid hyggelig å få bekreftet at tidligere funn var korrekte.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Godt Nyttår, Rune! Jeg ser at en god del av disse etterkommerne havnet i Rødøy, Nordland og som jeg har registrert.Mvh. Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Godt Nytt År Birger.Dersom du har anledning kan du jo sende meg litt info pr mail til thorstensen.r@live.noMvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk skal du ha Birger. Jeg skal studere mailen senere, og kommer tilbake til deg pr. mal om det er noe jeg lurer på.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.