Gå til innhold
Arkivverket

[#74836] v


Gjest Fredrik Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Fredrik Andersen

Hei. Jeg lurer på om noen har informasjon om eidsvollmannen john hansen sørbrøden var gift og hadde barn??mine egne kilder er: født: 8 mai 1775 i berg, østfold. edste barn av hans joensen sørbrden og grethe nielsdatter. død: 26 desember 1857, berg, østfold.håper noen har informasjon...Mvh Fredrik Andersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, ifølge opplysninger i Rolvsøy Menighetsblad, mai 2009, var han gift to ganger. Andre gang i Tune kirke i 1824 med Kirsti Olsdatter. Deres datter, Oline Marie Jonsdatter, 1825-87, var moren til Severin Olsen, født 1854. Jeg er ikke så god på lenker, men opplysningene er lette å finne hvis du søker på John Hansen Sørbrøden på Kvasir,mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

og her er trolig dødsfallet til den første kona hans, nr. 15 på høyre side, Marthe Nielsdatter: LenkeDet står at de hadde vært gift i 11 år, 4 måneder og 7 dager, og det passer med en vielse i 1811 (fortsatt kirkebøkene for Berg). I kommentarspalten til høyre står det noe jeg tolker som at hun døde i forbindelse med barsel, så du bør se under døpte mellom 1811 og 1822, kanskje har han barn også i 1. ekteskap,mvh. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Dåpen til Martin Christian (NB: mente innlegg 6, jfr. over): LenkeTolker det sånn at Marthe døde under fødselen, 11. mai.Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fredrik Andersen

Hei Astrid.Hvordan kan de andre barna være født og døpt etter at Marthe døde i 1811. Eller er disse barn som er født før hennes død???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.