Gå til innhold
Arkivverket

[#74847] Ødegaard fra Tr.heim. Slekt som flyttet til Røros


Gjest Wenche Tørres
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Tørres

Hei.Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor og når: Even Christian Ødegaard og hustru Margrethe Ødegaard er født og gift? Det som jeg hvet er at han skal være født i Tr.heim. De har blant annet sønnen Lorentz Peter Ødegaard f.21 august 1829. Han er døpt i Tr.heim.Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Hei.Her er en Even Christian døpt, med far Lorentz Ødegaard, kan det være ham?nr 27.Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A07 (1770-1819), Fødte og døpte 1802, side 142. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16327&idx_id=16327&uid=ny&idx_side=-146>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Nr 52, Jessine Margrethe, far Peder Olsen Steen.Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A07 (1770-1819), Fødte og døpte 1797, Løse vedlegg 1823, side 118. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16327&idx_id=16327&uid=ny&idx_side=-122>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Lorentz Henrich Ødegaard gift 10/12-1801 i Bakke kirke med Maren Birgitha Evensdr. Øyen:Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Bakke i Strinda, Ministerialbok nr. 604A02 (1798-1817), Kronologisk liste 1802, side 38-39. Permanent sidelenke: LenkeDet Kan være Evens foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Det står ingenting i ft. 1801 for Trondhjem hvor Lorentz Ødegaard kommer fra. Alder er oppgitt til 26 år og kan det være denne Lorentz Henrichsen Ødegaard, født 1775 på Røros av foreldre Henrik Ødegaard og Ingeborg Lorentsdatter, se nr. 27, høyre side: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Røros, Ministerialbok nr. 681A04 (1767-1797), Fødte og døpte 1775, side 51. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2449&idx_id=2449&uid=ny&idx_side=-42>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg har tenkt det samme som Randi (innlegg 9), selv om det står Lorents Henrik ved vielsen og ikke Lorents Henriksen.Det finnes også en Anne Lucia Ødegaard i Trondheim i 1801 og jeg lurer om hun er identisk med Ane Lucie Wold,enke etter skipper Sølfest Wold som gifter seg med Just Andreas Petersen 3/6-1821. Hun er 48 år, født i Røros og faren er Hendrik Ødegaard.Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A13 (1821-1831), Ekteviede 1821, side 266. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Henrik Ødegaard og Ingeborg Lorentsdatter har også datteren Anne Lucie født 1772, se nr. 47: Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Røros, Ministerialbok nr. 681A04 (1767-1797), Fødte og døpte 1772, side 43. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2449&idx_id=2449&uid=ny&idx_side=-34>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Her er Henrik Jonsen Ødegaard i 1801, gift for andre gang (1/7-1792):LenkeUnder Litjmoen i Rørosboka 4 er han omtalt, men bare sønnen Jon Henriksen er nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Tørres

Hei!Det eneste jeg kan se er at denne Lorentz Ødegaard er skomager mester. Det stemmer ganske godt med navn/årstall i kirkeboka på Røros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Her er Anne Lucias første ekteskap med Sølfest Wold, nederst til venstre:Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A10 (1802-1830), Lysninger 1804, side 28-29. Permanent sidelenke: LenkeForlover Lorents Ødegaard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det er sikkert en Lorents som døde som liten du har funnet.Se Randis innlegg 9: Lorents født 1775. Han er 26 år i folketellingen 1801 for Trindheim.Henrik Jonsen Ødegaard døde i 1819: LenkeLa oss håpe det finnes et skifte etter ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Jeg hadde fra før disse barna til Henrich og Ingeborg:Joen 1761, Lorens 1763 død 1763, Maritte 1765, Lucia 1771 død 1771, Henric 1777, Knud 1780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Tørres

HeiForran fadderne i kirkeboka står bokstaver. To bokstaver forran mennene og en M forran damene. Hva betyr det?Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Hvis du legger inn lenke til den kirkeboka du mener, så vil det kanskje være mulig å lese seg fram til hva de forskjellige ting betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Som vanlig var jeg litt rask (innl. 18), dere hadde jo Ane Lucias dåp allerede. Beklager.Når det gjelder ft 1801 (lenken i innlegg 5) så skal også den Marit Henrichsdt. som er gift med Lars Olsen Fokset være datter av Henrich og Ingeborg, uten at jeg har funnet vielsen deres som evt. kan bekrefte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingebjørg Romulslie

Even Christian får en søster Ingeborg Henrike i 1804 (nr. 17): Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A07 (1770-1819), Fødte og døpte 1804, side 155. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16327&idx_id=16327&uid=ny&idx_side=-158>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Tørres

HeiWenche har vært på jobb og kan desverre ikke legge ut lenker.Men feks i Røros ministerialbok,(1727-1766) født 1760,nr 84. Der står forran fadderne, som det ser ut for meg en stor P og en liten p forran mennene og en stor M forran kvinnene.Da lurer jeg på om jeg har sett rett og hva det betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.