Gå til innhold
Arkivverket

[#74870] Karen Johanne Andreasdatter født i Ramnes 06.03.1832. Foreldre reisende?


Gjest Turid Engh
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Ekteskap nr 5. Her er nok skredderen som Karen Johanne giftet seg med.Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Fon i Ramnes, Klokkerbok nr. II 1 (1869-1904), Ekteviede 1886, side 256-257. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Denne Karen Marie er født i 1833 i følge kirkeboka. Her står det også hvor hun er født, men det er vanskelig å lese.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Her er Karen Marie enke og gifter seg i 1893 med Gråstenmurer Olaus Olsen ?? Nr 5Vestfold fylke, Fon i Ramnes, Klokkerbok nr. II 1 (1869-1904), Ekteviede 1893, side 266-267. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Det er lenke til kirke boka i innlegg nr 26. I innlegg nr 29 er Karen Johanne født i 1832, så jeg tror at dette er den samme personUnni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei. Jeg skrev også feil navn, det skal være Karen Johanne. Var inne på lenka de, men fant henne ikke. Hvilket nummer har hun.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Engh

Datter av Karen Johanne, Marthine Rasmusdatter f.04.10.1860. Døpt i Ramnes 20.01.1861 og konf. der 31.10.1875. Er det hun som er gift og heter Mathisen i Kristiania i 1900 - og har noen kjennskap til hennes mann?Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei. Dette er hva jeg har av søsken til Andreas Adolfsen Sellin. Han er også den eneste jeg har etterslekt til. Elias Andreassen, sønn av Andreas Adolfsen Sellig og Anne Mathea, er en av mine aner. Har mye slekt der. Det er veldig intressant med nye personer, som jeg får i dette innlegget.Mvh. Unni.Håper dette blir lesbart.Får ikke satt det opp på noen annen måte. 1. Adolhp Andreassen Selling.* også kjent som Adolf Andersson Selling født 1 mar 1757, Hamilitonska regimentet Svaborg Finland, (sønn av Andreas Selling.* og Ingeborg Strømberg.*) yrke: Blikkenslager, gift Siri Helgesdatter.*, født Ca 1747, Lyngdal,Mandal?, (datter av Helge ?) død 2 mar 1821, Brevik, gravlagt: 11 mar 1821, Brevik kirkegård, Bosted 1801 Brevik. Adolhp døde 9 feb 1824, Trosvik, Brevik, gravlagt: 15 feb 1824, Brevik kirkegård 87 år, Bosted, 1801 Brevik. Barn: 2. i Andreas Adolfsen Selling.* født Ca 1788. 3. ii Helias Adolfsen født Ca 1789, I Mandal?, død 7 jun 1792, I Brevik. 3 år. 4. iii Johannes Adolfsen Selling født 7 feb 1791, Brevik, død 12 nov 1891, Brevik 36 uker. 5. iv Ingeborg Marie Adolfsdatter født Brevik, 7 mar 1794, Brevik krk. 6. v Johannes Adolfsen 12 juli 1792, Brevik krk, død 11 mar 1793, I Brevik. 1 år. 7. vi N.N. Adolfsdatter???? født Ca 1794, død Ca 1798, I Stavanger??. 8. vii Johanne Adolfsdatter?? født Ca 1796, I Kristiansand???. 9. viii Fredrik Adolfsen?? født Ca 1798, I Stavanger, død Ca 1798, I Stavanger. 10. ix Johanne Adolfdatter Selling født Ca 1799, Brevik ?, død 16 mar 1801, Brevik krk 1 år?. 11. x Anne Line Adolfsdatter Selling født 1805, Brevik, død 9 nov 1805, Brevik 3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Engh

Hei Unni Her blir det mange nye å legge inn. Kjempefint og tusen takk. Hvis jeg får opplysninger fra Statsarkivet, skal jeg legge det ut her. Hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei.Dette kan bli spennende.Har en del etterslekt til Elias Andreassen Selling og Oline Marie Nilsdatter Hoffmann , som jeg kan legge ut. Regner med at det er av interesse. Som jeg forstår, så er dette også din slekt.Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Mjelde

Hei. Jeg følger fortsatt denne saken med stor interesse. Det hadde gledet fler enn meg, tror jeg, om dere la ut mer! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Engh

Det blir lagt ut flere opplysninger. Enkelte ting må bekreftes eller avkreftes først. Viktig at det som blir lagt ut er riktig. Men det er interessant og utrolig mange som gir nye opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei!Jeg viser til mitt innlegg 23, der jeg snakker om karen Johanne d.e. f 1832 og Karen Johanne d.y. f 1837 Vi kan nå slå fast at der finnes ingen Karen Johanne d.y. Der finnes bare Karen Johanne f 1832 som blir hjemmedøpt 12 dager gammel og som får dåpen stadfestet i Ramnes i 1837. Stadfestelsen skjedde altså da hun var 5 år gammel.Altså, for å oppsummere hva vi har så langt: Karen Johanne Andreasdatter - 'Karen Faul', f.6-3-1832 i Fon sogn av Ramnæs, hjdpt.18-3-1832 ”af Aadne Pedersen Foden[?]”, stf.29-3-1837 i Ramnes – ”Moderen, et omvankende Qvindemenneske, Ingeborg Alvsdatter, udgav sig at være fra Brevig, men fødte Barnet i Pladsen Liasteg under Vestre Skrue[?]stad, og udlagte som Fader een Kobbersmed Andreas Adolfsen … [uleselig]”, konf.1-10-1848 i Vivestad sokn av Ramnes (”Kobbersmed Andreas Adolfsen, Pige Ingeborg Olsdatter”) – ”af yderlig indskrænkede Ævner”. Hun hadde bl.a. datteren Andrine Kirstine i 1874 med 'Omstreifer' Kristian Emil Kristiansen. Så har hun i 1876 som ”Omstreiferpige” sønnen Johan Petter Severin med ”Ungkarl, Matros” Johan Petter Kristian Engstad fra Fredriksvern. Hun skal ha hatt 8 barn med 8 forskjellige menn. Gift 27-9-1885 i Fon i Ramnes med ”Enkemand, Skrædder” Hans Didriksen, f.f.1825 i Lyngaas, konf. i Ramnes. Far hans var ”Arbeider” Didrik Knutsen Lyngnes ”af Ramnæs”. Gift 2) 26-3-1893 i Fon i Ramnes med ”Enkemand [2 ganger], Stuesedder og gråstensmurer” Olaus Olsen Bakken, f.1826. Far hans var ”Bygdevogter” Ole Olsen.1. Hun får i 1860 datteren Marthine med ”Enkemand” Rasmus Christophersen Gaardal. Og det er nok rimelig sikkert at det er henne som 1900 er nevnt i Øvre Voldgade 6 og gm Anton Mathisen f 1858 i Enebakk, - “Reisende Kramhandler? Troes at være i Fængsel el. Strafanstalt. Hustruen prøv.?? i Ugevis?? få nærmere Oplysning f. T. uerholdelig??”.2. Andrine Kirstine Kristiansdatter, f.15-4-1874, konf.6-10-1889 i Vivestad.3. Johan Petter Severin Johansen, f.29-5-1876, dpt.4-7-1876 i Solum.Men der er altså en del barn vi IKKE har funnet. Og de kan være spredd en del rundt omkring...Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei, igjen! Internet sviktet, og la like godt opp en tidlig versjon av innlegget mitt... Ok. Karen Johanne får altså i 1860 datteren Marthine f.4-10-1860, dpt.20-1-1861 i Ramnes, konf.31.10.1875 s.s. med ”Enkemand” Rasmus Christophersen Gaardal. DA skulle det være rimelig komplett av det jeg har på henne. Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Engh

Karen Johanne døpte to jenter 7.6.1874 på Tromøy ved Arendal. Hanna Lovise f.des.1871 og Andrine Christine f. 15.04.1874. Se lenke nr 43 og 44 LenkeHanna Lovise finner jeg igjen på Søndre Berg i Våle, Vestfold i 1900. Hun lever av offentlig understøttelse. Jeg har bedt Statsarkivet om opplysninger siden hun fødte i fengsel. Jeg vil gjerne se dommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Engh

Johan Peter Severin Johansen ble konfirmert i Fon 6.10.1891. Da bor han på Aas i Fon. Finner han ikke på tellinga i 1900, ei heller hans far. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.