Gå til innhold
Arkivverket

[#74879] Bjermeland


Gjest Bjørg Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Myhre

Hei. Min Clara hagen reiser til usa i 1915, hun er født i 1892. Hun bor i staten Washington i 1920i samme hus som Leonard Bjermeland 29 år og Tina 28 år, clara blir gift med Helmer ingvald Bjermeland. De blir barnløse, hun dør i 1960.Hvis noen har noen opplysninger?Mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei,hva slags opplysninger er det du er på jakt etter? Anene til Clara Hagen eller om folkene hun bodde hos eller om Clara og Helmer?Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjartan Brastad

Bjermeland er et sjeldent navn og stammer fra en gård ved Tresfjorden i Vestnes kommune i Møre og Romsdal (tidligere Sylte herred) Jeg kan ikke finne noen Leonard eller Helmer Ingvald Bjermeland på Bjermeland i Vestnes i 1900. Jeg kan heller ikke finne noen som utvandrer fra Møre og Romsdal, eller fra Bergen med disse navnene. Men det utvandrer 4 unge menn fra Bjermeland via Bergen, og som kanskje kan være aktuelle fedre for de oppgitte mennene. Hilsen Kjartan Brastad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ser av den samme FS (pilot) at ved dødsfallet til Clara Bjermeland i 1960 står Christian Hahen og Emilie som hennes foreldre. Om Leonard Bjermeland står det i 1920 at han er født 1891 i Washington, mens kona Tina Bjermeland er født 1892 i Norge.jf. LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Myhre

Hei Grethe, Så fint at du er engasjert. Jeg kom ikke inn på lenken din. Jeg er interessert i stort sett alle opplysninger, jeg samler og håper jeg vil etterhvert nå fram til noen som kan fortelle meg om Clara som er min slektning. Hun mistet sin mor tidlig, og sin bror ,så da hun ble uten barn stopper hennes grein.Hennes far fikk ny familie som Clara satte stor pris på, men alle er borte nå. MVH Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.