Gå til innhold
Arkivverket

[#74882] Rakel Kirstine Josefsdatter (f 1838 Alta) - etterkommere


Gjest Kjell Høyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Høyer

Min tippoldemor Rakel Kirstine Josefsdatter fødes 11. juli 1838 i Bosekop i Alta og døpes 12. august på Elvebakken, Alta. Rakel gifter seg første gang 1. oktober 1859 med Anders Reinholtsen fra Reipas. Denne dør 9. juni 1868 i Alta. På dette paret finner jeg to barn:MARIA MATHILDA 5. mars 1866 (TALVIK) og JOHAN ANDREAS Reinolt 29. mai 1868 (BOSEKOP)Den 13. november 1870 blir hun gift med enkemannen, Johan Nilsson Kenttä fra Arpelaområdet i Alatornio i Finland.Sammen får de min oldefar, Christian Nilsen født 17. september 1871 i Kåfjord i AltaLike etter flytter dette paret til Berg i Senja.Vet noen noe om (de av) barna (som ikke er min oldefar) til Rakel: Når dør de? Gifter de seg - eventuelt hvem med? Får de barn? Hvem?Har Rakel noen andre barn? Kommer eventuelt noen av barna til Johan Nilsson Kenttä etter han til Norge?Og til sist - Har noen dødsdata på Rakel og Johan? Han synes å befinne seg i Varanger i 1900 tellingen - noe som ikke matcher at hun sitter igjen som enke i samme telling på Senja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

I ft 1900 står det på Johan Nilsen K, sivilstand = f. Dette skulle vel bety fraskilt. Altså er sivilstand enke,feil for Rakel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Takker for innspill, Bjørg H. Har registrert det samme - og antatt at det kanskje er bedre å være enke enn skilt på den tid... Men klarer noen å finne noe om fortsettelsen til disse to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Johan døde i 1909, står mellom nr 15 og 16. Legg merke til anm.helt til høyre. Han er død på et sykehjem, men jeg greier ikke tyde. Ettersom det står 0, er han vel begravet et annet sted?Kildeinformasjon: Finnmark fylke, Sør-Varanger i Sør-Varanger, Ministerialbok nr. 8 (1909-1919), Døde og begravede 1909, side 246. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=120&idx_id=120&uid=ny&idx_side=-206>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Takker så masse - for mer enn jeg hadde ventet ;-)Ser for meg ut som om det til høyre er en anmerkning av sogneprest 'ett eller annet' og at det står begravd ' et eller annet sted... Er det noen som klarer å tyde dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.