Gå til innhold
Arkivverket

[#74895] Søker dødsåret til Andreas Olai og Karen Johanne Jensen i Bergen og Kinn


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Andreas Olai Jensen f. 1821 i Bergen (sønn av matros Jens Olsen Mjølkeråen og Karen Arentsdtr.) gift 1843 i Bergen med Karen Johanne Bendiksdtr. Eliassen f. 1823 i Bergen. De første årene etter de var gift bodde de i Bergen. I 1865 bor de i Rognaldsvåg i Kinn (idag Flora kommune):Lenke Etter den tid har jeg ikke funnet dem. Er det noen som vet eller kan hjelpe meg med å finne dødsåret til Andreas Olai og Karen Johanne?Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Det kan det ikke være særlig tvil om! Takk for hjelpen. Da vet vi at Andreas er død mellom 1865 og 1875.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Kan det være han som dør her i 1970 (nr. 70) Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Kinn, Ministerialbok nr. A 13 (1870-1885), Døde og begravede 1871, side 128. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6897&idx_id=6897&uid=ny&idx_side=-45>Lenke Permanent bildelenke: LenkeAlderen stemmer ikkje heilt, men er i alle fall i nærleiken, og eg finn ingen annen i Kinn 1865 som kan være kandidat. Han er i så fall flytta til Furesund. Kan han ha fått ein son som heiter i Karl Johan i Bergen? Han blir i så fall gift i 1968 i Kinn, men då busatt i Ålesund. Ser at eine forlovaren er frå Furesund. Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Kinn, Ministerialbok nr. A 10 (1852-1869), Ekteviede 1868, side 79. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Takk for hjelpen! Tror nok du har funnet riktig mann. Det stemmer at Andreas og hans kone hadde en sønn ved navn Karl Johan: LenkeHan må være identisk med han som gifter seg i Kinn i 1868.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Russøy

Eg veit ikkje om du har funne Karen si gravlegging, men ho har gjømt seg godt. Trur likevel det må være ho som er registrert her i 1907 som Karin Jensen bødtkers Enke f. 1823.Lenkemvh Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Nei den har jeg ikke funnet. Fant henne i Bergen ved folketellingen i 1885, men finner henne ikke i 1900. Vet at noen lister er gått tapt for Bergen. Kandidaten din passer veldig godt.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.