Gå til innhold
Arkivverket

[#74896] Oppslag bygdebok for Fjale/Hyllestad, Sogn og Fjordande, gården Rivedal.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Erik Olsen Rivedal giftet seg 12.03.1737 med Orlaug Olsdtr. Strømmen, Askvoll. På gården Rivedal finner jeg i 1701 Ole Eriksen 26 år og han har sin far Erik Jonsen Rivedal, 78 år hos seg. Er dette far og farfar til Erik Olsen? Og sier bygdeboken noe om hvem de var gift med og vilke andre barn de hadde? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gangdal

Fjaler gards- og ættesoge bind 1 Holmedal Sokn. Rivedal.Oppegarden. Erik Jonson. Etter manntalet frå 1666 skulle han ha vore født 1630, men etter manntalet 1701 f.1623. Sonen, Ole Eriksen var brukar 1701-1739. Han var f.1667 og d.1739. Han hadde ein son, Erik, som styrde garden 1740-42. Han var g. m. Orlaug Olsdtr. Strømmen, Askvoll. Born: Johannes f.1737 d. 1744. Anna f.1742 og g. 1764 med Østen Hansson Askevold. Erik Olson d.1742.Det er ingen opplysninger om hvem faren Ole Eriksen og farfaren Erik Jonson var gift med, eller om de hadde flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for hjelpen. Jeg fikk i alle fall bekreftet forholdet mellom far-sønn og sønnesønn. Så får jeg heller leve med at kvinnene ikke var nevnt. Kanskje tingbøkene kan gi noen svar. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.