Gå til innhold
Arkivverket

[#74897] Karen Marie og Bertin Nilsen /Bergen.


Gjest Torleif Odland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

OK, da har vi en kandidat her Lenke Da synes jeg du skal be om skifte før vi gjør noe mer.Har du leitet gj alle KB etter vielsen?Vet du hvem av sønnene som var eldst. Reidar er f 1918, men når var Jon født ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Nei Arnfrid, jeg tok i kveld Johanneskirken å sjekket. Sigurdsgaten hører vell til samme kirke også, eller er jeg helt på vilspor. Skal ligge inn et spørsmål etter skiftet i morgen. Takk for god hjelp.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Når det gjelder sønnene alder vet jeg ikke, min far på 92 mener at Jon var eldst, og at Reidar var på hans egen alder. Og Reidar er jo da fødd i 1918. Men Jon kan sikkert være yngst.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Ja her falt mye nytt på plass, og du hadde rett i dine bange anelser Arnfrid, paret var alså skillt. Og da var det John som bodde østpå, og som trolig jobbet ved den Sovjetiske ambassaden, eller noe tilsvarende. Takker for hjelpen.Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Carsten: Du nevne i ditt innlegg at Karl Bertin ble arrestert 31 /8 1940 og løslatt 5/9 samme år. Var der noen opplysninger om hva han ble arrestert for?Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Hei Torleif! GODT NYTT ÅR. Jeg har i min TMG-base: Karen Marie Jakobsdtr. f. 21.02.1893 på Toska, Manger. Døpt 26.03.1893 Manger k. Nr. 618/ 8. Far: Jakob Larsen Landsvik 1864 - 1948. Mor: Bertine Gudmundsdtr. Toskø 1872 - 1934. Jeg har ekteparet Jakob og Bertine med 6 barn: Karen Marie, Laurits Martin, Gurine Bertine,Mikkeline Amalia, Hjalmar og Mikal Andreas.Kan dette være samme dame ? Derso dette er tilfelle så kommer jeg også videre her. Du opplyste at Reidar var Russisk tolk, kan det tenkes at han har gjennomgått Forsvarets Russisk- kurs ?Mvh. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Det samme til deg Kåre, Jacob og Bertine var mine oldeforeldre, Karen Marie sin søster,Mikkeline Amalie, var min farmor, Karen Marie, eller bare kallet Maria er fødd på Landsvik, moren Bertine var fødd på Toska. Og lurer du på noe i denne slekten, så har jeg faktisk det meste. Men hvor i alle dager kommer du inn her då Kåre?Torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Bruk denne e-posten Kåre, om du skal ha noen opplysninger om denne delen av slekten: torl-o@online.noTorleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.