Gå til innhold
Arkivverket

[#74904] Hvor er kildene blitt av; eksportert filer fra BK til TMG


Gjest Mari Schumann Nicolaisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Hei!Som tittelen sier; jeg har eksportert en gedcom-fil fra BK til TMG, alt av personer har kommet med (selv om ikke alle koblingene mellom dem er på stell), men hvor er kildene mine blitt av? Må jeg registrere alle kildene jeg har i BK manuelt i TMG??Håper på hjelp; første gang jeg prøver TMG.Mvh. Mari Schumann Nicolaisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Hvilken versjon GEDCOMfilen er laget i står i toppen på GEDCOMfilen og den kan du lese som vanlig tekst i NotisbokFor å se hvilken versjon av BK du har, går du til 'Hjelp / Om BK'. Der ser du hele versjonnummer og dato for den oppdateringen du nå har i bruk.En ting er hvilke 'koder' et program har i sin leveranse. Det kan være egen definerte eller produsentdefinerte (starter med _ 'underscore'). Det andre forholdet er om mottakende program er i stand til å lese de samme produsentbasserte 'koder'.Men i og med at GEDCOMfilen er en 'vanlig' tekstfil, kan du lese alt innholdet i den og dermed se om du har fått med deg det som du evt. har lagt inn i programmet og hvor du har lagt dette inn i det avgivende program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Haugødegård

TMG importerer vanligvis GEDCOMfiler fra BK uten særlige problemer eller feil, også kilder blir med. Finner du linjer av typen '2 SOUR @S1@' i GEDCOMfilen så er dette kildereferanser. Hvilke koblinger er det som ikke er korrekte? Trinn 5 i oppsettet av importen har en viss betydning for hvilke koblinger som importeres, feks om TMG skal anta at foreldre i BK er gift. Siste versjon av TMG er 7.04.Torleif Haugødegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Takker for svar.BK-versjonen er 6.2.53, og jeg har TMG versjon 7.04. Koblingen som ikke var korrekt var et gift par som ikke vises som gift, men det ser ut som det i det store og hele er korrekt; har sjekket flere nå.Kan dere si meg hvor jeg vanlighvis må gå for å se oversikt over kildene mine i TMG? Kanskje det bare er jeg som leter på feil sted; nytt program osv. Jeg fant forøvrig ingen linjer av typen '2 SOUR...' eller liknende når jeg så på GEDCOM-filen i notisblokk; så da har jeg kanskje gjort en feil når jeg importerte?I TMG har jeg sett under Verktøy og klikket meg inn på stedene som har kilde i navnet, og der finner jeg kun diverse engelske forhåndslagde alternativer.Mvh. Mari Schumann Nicolaisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Haugødegård

Hvis det ikke er noen linjer med kode 'SOUR' i GEDCOMfilen så tyder det på at det ikke er noen kildereferanser i den fra BK. Kildene i TMG finnes i Kilderegisteret under Verktøy, hvis dette er tomt så er det ikke importert kilder.Torleif Haugødegård

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Siste versjon av BK er 6.3.37. Allerede på første side av programmet står en viss referanse, 6.? BK 6 kom i åpen versjon desember 2000 så her kan versjonen være uoppdatert i tillegg.En annen ting er hvordan vedkommende har registrert sine data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Schumann Nicolaisen

Jeg oppdaterer BK og eksporterer til TMG en gang til og ser hva som skjer. Kildene i BK er registrert der de skal under kilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Det gis informasjon om alle oppdateringer på http://www.bkwin.info/ slik at informasjon om alle oppdateringer er tilgjengelige. Registrerte versjoner har flere muligheter. Alle som er med på epostlisten BK-Nordic får informasjon direkte.Og det er full mulighet å registrere programmet som da gir enda flere muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.