Gå til innhold
Arkivverket

[#74914] Hansine Judith Stenette Hansen


Gjest Terje Soløy
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Soløy

Hei.Jeg søker informasjon om Hansine Judith Stenette Hansen, fd i Tromsø 2.nov. 1892, død i Tromsø 12. feb. 1946. Hun var datter av Thorvald Hansen og Salome Wilhelmine Maximiliane Thommesen. Hansine ble gift med en som het Ingvald, og fikk 4 barn sammen med ham, 2 døtre og 2 sønner. Ingvald omkom på havet. Alt dette skjedde før 1927. I 1927 fikk hun en datter, Berna Salome Hansine fd. 6. jan 1927 - død 16. jan. 1985, sammen med Bernhard Olsen fd. 1881 i Harstad. De ble ikke gift. I 1932 giftet Hansine seg med Birger Torleif Rotvold fd. 07. mai 1905. De fikk en datter Anne Marie fd. 1933 - død 2007. Jeg søker informasjon om Hansine og hennes første ektemann Ingvald, samt deres fire barn. Jeg vet at Hansine ble tilsluttet den Katolske kirke i Tromsø i 1905. Håper noen har informsjon de kan dele med meg.Med vennlig hilsen Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Ser ut som dei fekk eit jentebarn 14. febr 1920. Sjå nede på sida, udøypt, under Pauline. Er usikker på kva som står heilt til høgre. Gifte i 1919; eit barn tidlegare i ekteskapet? LenkeMarianne Bakketun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Ingvald var altså murer Ingvald Morenius (?) Hansen (?). Det må vera Katolsk menighet i Tromsø som er notert heilt til høgre. Eller les eg heilt feil no?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Her er ein son, Hans Ludvik, fødd 24. febr 1923. Faren er no løsarbeider og navnet er kanskje Ingvard (?) Martinius (?) Hanssen (?). Står det Grimstad som fødestad på faren?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Den siste lenka vart jo berre tull! Hadde garantert oppe Kyrkjebok for Tromsø, men det stod noko heilt anna på fanekortet. Prøver igjen: LenkeMarianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Hjertelig takk for informasjon. Jeg tolker farens fødested som Grimstad. Farens navn skal være Ingvald, mellomnavnet har jeg tolket som Martinius. Det jeg er betenkt over er min egen innsats ved gjennomgang av fødselsregisteret. Men det er kanskje lett å se seg blind når man leter mye. Uansett, Hjertelig takk.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Det er lett å sjå seg blind, ja. Har du funne vielsen? Kva med dødsfall på Ingvald? Ved søk i Familysearch, finns det ein Ingvald Martinius fødd i 1885 i Skodje i Møre og Romsdal....Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Hei igjen. Nei jeg har ikke funnet vielsen, ei heller Ingvalds død. Men slekt sier at han omkom på havet, og da er han nok ikke inført i kirkebok dersom han ikke ble funnet. Det jeg har funnet er en sønn til fd i 1921. Jeg har navnene på alle de 4 barn, men da jeg ikke er 100% sikker på deres eventuelle død osv. så har jeg tillat meg å utelete navnene. Hans Ludvik, vet jeg er død i Belgia en plass. Jeg er imponert over den hjelp det er mulig å få i dette forum, og det viser at rausheten er stor.Mange takk for hjelp.Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Dette er vel Ingvald Martinius, født 14/3-1883 i Vatnestrand, Landvik i Hommedal. Foreldre er grubearb. Hans Olsen og Maren Andrea Olsdatter. Vatnestrand ligger 6-7 km sørvest for Grimstad sentrum: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=3405&idx_id=3405&uid=ny&idx_side=-27>LenkeFamilien ved FT-1900, nå på Østervold (tror stedet ligger et par km nord for Vatnestrand):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Heilt sikker på at det er rett mann kan ein ikkje vera utan å finna giftarmålet! Sjølv om det ser lovane ut....Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Soløy

Helt sant Marianne, derfor er det alltid et mål å på best mulig måte søke å få verifisert alle gode opplysninger. Godt arbeid av de mange som bruker disse sidene, gir utrolig mye hjelp med å finne de man søker, og det skal man alltid være takknemlige for. For min del har jeg fått mye hjelp her på forumet, både denne gangen og tidligere. Som gjennytelse prøver jeg etter beste evne å yte hjelp dersom jeg har mulighet, og finner de opplysningene som søkes. Så atter en gang, tusen takk til alle gode og rause hjelpere.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.