Gå til innhold
Arkivverket

[#74920] Karl Henrik Kristian Beust fra Greifswald i Pommern gift 1878 på Ørland


Gjest Randi Nesje Myhr
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Nesje Myhr

Den 27.12.1878 gifter Karl Henrik Kristian Beust f 1831 i Greifswald seg med Birgitte Andersdtr f 5 okt 1842 på Storfosen Ørland. Lenke Det står at han har lagt fram daabs og konfirmasjonsattest fra 10.10.1878 fra Wallenstar, pastor i st. Nicolay i Greifswald. Det er oppgitt at hans far het Carl Seideler. I følge familetradisjon skal han være kommet til Norge som dessertør. Både navnene Seidler og Beust dukker opp i forbindelse med Greifswald når en googler, blant annet er det en nåværende borgermester i Hamburg Ole van Beust. DEt ser ut til å ha vært både musikere, politikere og militære ved navn Carl Seidler. Er det noen som vet hvordan det går an å komme videre med tyske aner? Jeg har ikke mulighet til å oppsøke arkiver i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Min skoletysk fra rundt 1970 holder til å forstå litt av det jeg leser, men dårlig til å skrive og uttrykke noe sjøl så det ville være veldig fint om du legger inn forespørsel. Det var så mange ulike grupper der også. Glemte forresten å ta med at det står ved giftermål at han var blikkenslager, men om han var det fra før, eller ble det i Norge vet jeg ikke noe om. Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Nesje Myhr

Takk skal du ha. Blir spennede å se om det blir noen respons. Prøvd å se gjennom websiden. Endel generelt, men ser ut til at svært lite er langt ut på nett. Vises til at det finnes på mikrofilm, eks foketelling 1815 og kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.