Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Egil Russøy

[#74921] Når døde Kjel/Kield Nilssen Berge på Voss?

Recommended Posts

Gjest Egil Russøy

Kjel Nilssen Berge er fødd 1769. Han gifta seg i 1793 med Ablu/Abelone Gulleiksdtr. Hummedal. Dei to busette seg på Bygd og fekk 7 barn, der berre 2 eller 3 vaks opp. Siste barn er fødd 1807. Dei budde då på Berge.Her er familien i 1801 (Abelone med feil ettenamn) [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=66&filnamn=f18011235&gardpostnr=373&personpostnr=6297&merk=6297#ovre>LenkeAblu dør i 1855 (nr. 21) Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Vinje i Vossestrand, Klokkerbok nr. B 1 (1855-1867), Døde og begravede 1855, side 91. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

No har eg gått gjennom kirkebøkene ein gong til, og eg trur kanskje eg fann han i 1844. (nr. 147) Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Voss, Ministerialbok nr. A 13 (1836-1851), Døde og begravede 1844, side 266. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11771&idx_id=11771&uid=ny&idx_side=-269>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Bakketun

Ættesoge for Vossestrand manglar også dødsår på Kjel. Ablu står oppført som død i 1853, som altså er feil.Marianne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Bakketun

Ikkje lett å lesa det du fann, men ja, eg er einig! Det ser ut som det er rett mann....Marianne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Jo takk, Marianne, eg har sjekka ætteboka. Då treng eg vel ikkje være flau for at eg har klart å oversjå den tidlegare, når ikkje forfattaren av ætteboka har fått den med seg.mvh Egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Bakketun

Prøver å legge inn att den Permanente sidelenka - som ikkje virkar. Det hender det er litt lettare å lese når ein kan forstørre til 150%.LenkeMarianne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Bakketun

Mi lenke virkar heller ikkje......Marianne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Marianne: Om du framleis har ætteboka forran deg. Kan du sjekke på Ytre Sundve. Står der noko der som kan tilgjennegje om denne her Lenke er Kjell si datter som blei fødd i 1798. Ho blei gift med Steffan Olson Gavle, men ætteboka hadde ikkje noko god forklaring på kor dei blei av (eg har då ikkje sjekke sundve)mvh Egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Eg har blåst den opp til 150%, den blir ikkje så mykje tydelegare. Eg lurte ei stund på om det kunne stå Hansen, men ser over i 139 der eg også trur det står Hansen, at H-en ser ansleis ut.Eg trur vi satser på at vi har han. Der finnes ikkje noko skifte etter han, og det passer bra med at han er lægdslem.mvh Egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Beklager feil link i innlegg 5. Her er rett. LenkeEg tar gjerne opplysningar om barn osv. om det står noko der.mvh Egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Bakketun

Finn ikkje noko om korkje Ingri eller Steffa under Gavle eller Ytre Sundve. Skal sjekke meir når eg får betre tid.Marianne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Norodd Hagenson

Kjel hadde bl.a. en sønn Nils f. 1801 som jeg ikke vet hvor det ble av. Kan det være samme som Nils Kjelson i innlegg 74849 eller er det bare tilfeldig navnelikskap?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Ja, det stemmer.Han må ha flytta til Kinn ein gong kring 1820-1825. Kanskje han budde hos ei av tantene sine der før han blei gift, Ingeborg eller Anna.mvh Egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Eg vil forresten halde ein knapp på Ingeborg, sidan ho ikkje budde så langt frå der kona til Nils var frå, og ho var fadder på han ved dåpen.Som du ser, så leitar eg etter etterkommarar av han også.mvh Egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

For nokre dagar sidan bestilte eg gardssoga for Vinje frå biblioteket på Voss, for ei anna sak som eg jobbar med.I dag fekk eg den, og dei har velsigna meg med å sende med ættesoga for Vossastrand også, så då har eg den. Eg har godt gjennom heile boka, og funne ein kandidat som får eit barn på Nåsen i 1820, som skal ha vore frå Hole, men som eg ikkje finn der. Kan ha vore ein som har reist rundt.Eg trur også eg har funne giftemålet mellom Ingerid Kjelsdtr og Steffa Olsdtr. (Nr. 8) Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Voss, Ministerialbok nr. A 12 (1823-1837), Ekteviede 1829, side 291. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11772&idx_id=11772&uid=ny&idx_side=-293>Lenke Permanent bildelenke:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Norodd Hagenson

Du har funnet det rette, det er jeg sikker på:Ættebok for Vossestrand side 64 Lomsdalen 22 (plass under Gavle):Torstein Larsson Lomsdalen f. 1795 g m Ingri Kjelsd var bror til Johannes Larson Lomsdalen som var gift med Ingerid Olsd Berge. Kjel Nilsson og Ingerid Olsd var stesøsken, de hadde felles halvsøsken, bl.a forloveren Knut Nilsson Berge, Ingrid Kjelsdatters onkel, som var min tippoldefar.Torstein og Ingrid kaller opp Kjel og Ablu etter hennes foreldre og Lars og Ragnhild etter hans foreldre samt Sigvor etter hans søster.Eneste problemet er alderen til Torstein. Det finnes en som er 6 år i 1801. Lenke Skal alderen være riktig kan det godt tenkes at han har en yngre bror ved samme navn. Ættebok for Vossestrand er ganske unøyaktig med døde barn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Flott Norodd. Eg trur nok at denne Torstein som er fødd i 1795 er den rette (Han blir konfirmert i 1812, så det er vel lite truleg at han har dødd før 1806 og at foreldra då har fått ein ny Torstein). Finn heller ingen Torstein i 1806/1807 som kan passe, så det nok ein liten feil i kirkeboka får vi gå ut frå (det har no skjedd før).Anna Nielsdtr Berge f. 1781 er mi 3-tippoldemor, så då får eg vel seie velkomen i slekta til deg.Då trur eg skal sette i gang å oppdatere lista.mvh Egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Eg trur også at eg har funne Synneva Kjelsdtr f. 1807, som ætteboka ikkje har meir opplysningar om.Ho blir konfirmert i 1821 (nr. 19) Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Voss, Residerende kapellans bok nr. A 1 (1821-1841), Konfirmerte 1821, side 72. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11776&idx_id=11776&uid=ny&idx_side=-26>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Ho bur då på Muldbakken (sikkert i teneste)Så er det kanskje ho som er her i 1865 på garden Herreim som ugift Lenke og som dør i 1891 på Gævle (Gavle) framleis som ugift

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Norodd Hagenson

Noen av fadrene på barna til Torstein og Ingrid peker mot Berge:På Ragnhild 1829 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11773&idx_id=11773&uid=ny&idx_side=-73>Lenke Lenke har vi Synneva Kjelsd Hage som må være yngste søster til Ingrid. Haga ligger ikke så langt unna Herheim, Gavle og Lomsdalen.På tvillingene Sigvor og Ablu Lenke Lenke finner jeg ingen spesielt interessante fadrer.På Lars 1836 Lenke Lenke er Ingebrigt Øyelsen Syndve fadder. Han tilhørte en kjent haugianerfamilie og var bror til presten Elling Eielsen i USA. Her har vi nok en liten indikasjon på at denne slekta kan synes å ha tilknytting til haugianismen. Men det må også sies at Sunve er nabogården til Lomsdalen.På Kjel 1839 Lenke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Bakketun

Egil, innlegg 15. Litt artig det du skriv der! Det var nok eg som sende med Ættesoga! Tenkte som så at skulle du finne noko, måtte du ha den og!Marianne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Då får du ha takk for det Marianne. Når eg bestilte gardssoga, så var det på grunn av at eg tidlegare har fått opplyst at det stod litt der om koblinga mellom Øyel Ingebriktsen og Anna Erlendsdtr Sundve og Hans Nielsen Hauge, og ville sjekke kva som eigentleg stod der.Seinare fann eg på å starte dette temaet her, for å sjekke om eg kunne finne dødsdatoen til Kjel Nielsen Berge, i tilfelle eit skifte skulle kunne kaste lys over kor det var blitt av eine dottera til sonen Nils som er omtalt i innlegg 12, 13 og 14. Eg viste for så vidt frå før av at dødsåret ikkje stod i Ætteboka. Med dei løysingane som etter kvart kom fram i dette temaet, så var det ei lykke at du var så framsynt å sende meg ætteboka også.Norodd: Flott med koblingane til fadrane, som vel stadfestar at det må være rette Ingrid Kjelsdtr vi har funne. Om Torstein sånn sett er fødd i 1795 eller 1806 betyr då ikkje så mykje, men eg trur vi held på 1795. (Han ville jo ellers ha vore lovleg ung i 1822). Når det gjeld Ingebrigt Øyelsen som var fadder for Lars, så er jo han også, som du kanskje kjenner til, tre-menning med Ingrid.Når det gjeld dei manglande registreringane i 1805 og 1806, så trur eg det også gjeld delvis i 1804, for eg har lett etter dåpen til Elling Øyelsen (Eielsen), utan å finne den.Eg skal prøve å lage ei oversikt over det eg har funne, så kan de sjå om det er noko som manglar. Tar det i morga, når eg har fått svar på dei siste skifta på arkivforumet. Bortsett frå Amerikafararane og nokre manglar i Kinn, så trur eg at eg har funne dødsåret til alle etterkommarene etter Kjel, som vaks opp, så får skifta vise om det er nokre barn eg ikkje har fått med (då igjen i tillegg til evt. manglar i Kinn).mvh Egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Brynhild B Person

Hei, når det gjeld kor tid Torstein var fødd, viser eg til 63926, innlegg nr 8, 9 og 18.Helsing Brynhild

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Russøy

Takk for det Brynhild.Innlegget omtaler for så vidt ikkje problemsstillinga med alderen som er ført i kyrkjeboka ved giftemålet, så sånn sett dokumenterer innlegget ikkje noko meir enn det vi allerede har kome til. Men som tidlegare sagt, så vel eg i denne samanhengen å tru på ætteboka og at det er feil i kyrkjeboka.mvh Egil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Norodd Hagenson

Henvisningen i (23) er grei, selv om den ikke gir noe nytt. Det interessante her er hvilken informasjon vi har og hvor den kommer fra, heller enn det trykte ord i seg selv.Fødselsåret 1795 står i ætteboka som har det fra kirkeboka for døpte. Deretter har vi Torsteins konfirmasjon 1812 og et barn 1822 som begge ligger slik i tid at det passer best med at han er født 1795 heller enn å være 23 år i 1829.Ved en rask leting gjennom konfirmerte finner jeg ingen Torstein som kan være født ca 1806.Jeg tror det rett og slett er en feilføring av alder i 1829. Anta at presten har hatt en kladd og har sett en post feil ved innføring av alderen. Brugdommen i posten over er nemlig 23 år. Så enkel kan forklaringen være, selv om det bare er en gjetning fra min side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.