Gå til innhold
Arkivverket

[#74946] Barn av Karl Edvin Andersen og Konstanse Marie Olsen, Vest-Agder (Vennesla?)


Gjest Gro-Monica Roos
 Del

Recommended Posts

Gjest Gro-Monica Roos

HeiKarl Edvin Andersen (F 1880) og Konstanse Marie Olsen (f 1889) fikk 6 barn: Hildur Sofie Andersen (f 1909 Hunsfos Vennesla,Vest-Agder,) Einar Andersen, Sigurd Andersen, Astrid Andersen, Arne Andersen, Hjørdis Andersen,Jeg har funnet ut av Hildur, at hun er født i Vennesla, men hennes søsken har jeg ikke klart å spore opp. Kan du noen hjelpe meg med noen opplysninger om hvor jeg skal lete? Takk.Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro-Monica Roos

Hei LittaKonstanse F:6/10-1889 Kristiania. Karl Edvin Andersen F: 4/7-1880 Vestre Aker. Disse giftet seg 22/8-1908i Vennesla.Hildur Sofie Andersen F: 14/6-1909 VenneslaJeg har ikke klart å spore opp de andre barna til Karl Edvin og Konstanse. Fant de ikke i kirkebøkene i Vennesla, har lett og lett.Monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Søkte på Gravminner for å se om jeg kunne finne ut hvor de døde og da fant jeg vedlagte gravsted.Det må vel være 'din' Konstanse, men da har hun giftet seg på nytt.

bilete8316.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro-Monica Roos

HeiNavnene har jeg fått av en gamel tante. Vet at Astrid Andersen giftet seg med en Rolv Johnsen. Hjørdis dro til Amerika. Mer vet jeg faktisk ikkeMonica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

-og her er dåpen hennes i Rjukan, Tinn: Kildeinformasjon: Telemark fylke, Rjukan, Ministerialbok nr. 2 (1912-1917), Fødte og døpte 1916, side 84. Permanent sidelenke: LenkeAstri Synnøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

-og Einar Viktor: Kildeinformasjon: Telemark fylke, Rjukan, Klokkerbok nr. 1 (1880-1914), Fødte og døpte 1910, side 28. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

I den andre lenken om Karl Edvin (Lenke) er det angitt at han døde i 1967.Hvordan skal vi da tolke gravstedet til den Konstanse Marie, jeg fant gravlagt i 1942 ?? Det ville være et ganske uvanligt sammentreff at to personer ved navn Konstanse Marie er født på samme dag og gravlagt i det området, hvor andre medlemmer i familien har bodd.Vet du noe om henne ? Kan de ha blitt skilt eller er det noe her, jeg ikke ser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Svarer på det selv.Jeg har funnet vielsen til Konstanse og Hans, Rjukan 1931: Kildeinformasjon: Telemark fylke, Rjukan, Klokkerbok nr. 5 (1928-1937), Ekteviede 1931, side 120. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen Linde

Hei igjen.Hvis dere ser på mitt innlegg 47052 fra 2007 Lenke så ser dere her at jeg har en påstand fra min familie om at Karl Edvin og Marie ble skilt. Det kan forklare den Litta har funnet gravlagt i 1942. Jeg har ikke fått bekreftet en skilsmisse men hennes eventuelle giftemål i 1931 er 10 år etter at den yngste av hennes og Karl Edvins barn ble født.Mvh Unn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.