Gå til innhold
Arkivverket

[#74952] Anton Martin Rasmussen og kone Ane på Sæterholmen, Frøya


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Dette paret hører til mine aner. Men jeg kan ikke finne ut om disse har barn? Kan noen vite hvor det ble av paret senere? LenkeHåper på hjelp.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Ansnes

Hei Gunnar Andre, lettere for folk å søke her dersom du vet navnet på det barn av dette paret som du ætter fra, og vet du også sånn noenlunde når han/hun er født ? ( Det er folksomt i kirkebøkene for Nord-Frøya :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Knut. Mulig jeg utrykte meg feil her.ANE, er allså barn av min tipp oldefar, så slik sett ikke rett opp og ned linje, men jeg har lett etter etterkommere etter paret, noe som jeg synes er naturlig at de har, men ikke nødvendigvis sikkert. Så hadde jeg vist navn, så hadde dette vært greit. Jeg viste at paret var gift og når, derfor BARE opplysningene fra FT. 1900. Men derfra er det slutt. Jeg kan ikke finne noen opplysninger senere om paret. Da håpet jeg at noen viste noe eller hadde disse i sine 'papirer' Takk også til Grethe, som alltid er så hjelpsom.Hilsen Gunnar Andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Ansnes

Hei Gunnar Andre, nå skjønner jeg det vet du.Etter å ha 'scannet' gjennom en del kirkebøker, noen for dåp, men mest konfirmasjon 1890 - 1905, tror jeg helst at dette paret forble barnløse. Et par forbehold: Har ikke sett på døpte i 1880-årene, de kan ha fått barn da som døde før konfirmasjonsalderen. Og så har jeg bladd fort gjennom ! En dobbelkontroll er nok påkrevet. En del av kirkebøkene for Frøya er allerede søkbare, forhåpentligvis blir dette videreført, da blir alt så mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hallo Knut.Jeg tror jeg satser på at paret IKKE fikk barn.Men; Du verden hvor artig det hadde vært å vist når og hvor dette paret endte sine dager?Kan noen ha noen antydninger om dette blir det jubel her.Hilsen Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Ansnes

tror kanskje du må kontakte Frøya kirkekontor for å høre om de har registrert begravelsene. Har bladd gjennom kirkebøkene til 1927, fant ikke dette paret i farten. Men i 1927 var de fortsatt bare ca 77 resp. 75 år, så de døde kanskje senere. Uten barn etter seg ble antaglig ikke gravstedet vedlikeholdt spesielt lenge, så Gravminner har dem nok ikke.Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Knut. Har gjort meg de samme refleksjoner, men kirkekontoret på FRØYA, det er det bare å glemme. Der har jeg sendt opptil flere henvendelser, uten noen form for respons.Har til og med forespurt hos bispekontoret for å være sikker på at jeg hadde rett mailadresse av to mulige. Har noen ide om respons der så tar jeg ideen umidelbart.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.