Gå til innhold
Arkivverket

[#74954] Hvem var Oluf Hansen fra 'Kraakstad af Ski'


Gjest Per Oluf Nordli
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Oluf Nordli

Han var på Hønefoss i 1872 og 1873. Fikk der 2 barn med Kjersti Andrine Andersdatter Høneneie. Anethe Helene i 1872 og Oluf Christian Olufsen i 1873. Han var vognmann / drosjeeier på Hønefoss og gift meg Olava Engebretsdatter Mosengen fra Hole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Oluf Nordli

De var ikke gift. Kirsti fikk også ett tredje barn Anders i 28-01-1884 med en Ole Christian Olsen Nærstadeie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om da ikke fornavnet er skrevet Olaves? Da finner jeg flere mulige kandidater ? LenkeKan hende det finnes bygdebøker for området som kan hjelpe deg med svaret?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Oluf Nordli

Jeg har funnet en mulig kandidat, men jeg kan ikke bevise det ! Hans Oluf Hansen f. 27-05-1840, Hans far var i såfall Christian Hansen Hougland f. ca 1819. Christian dro fra Hobøl i 1837 til Ski og meldte utflytting til Kristiania i 1845. I 1865 finner jeg en brennevinshandler i Tomtegt 28 ved navn Christen Hansen Olsen og hans kone Johanne Sophie Olsen. I 1865 finner jeg også en Hans Oluf Hansen f. ca 1837 i Froen v/ Drøbak. Han var da innlagt ved Storgaden arbeidsanstalt som pasient ( sinnsyk ) Dette får jeg ikke bevist er rett mann? Muligens må jeg lete mer på Hønefoss / Norderhov hilsen Per Oluf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn det antatte foreldrepar, Brennvinshandler Chr. Hansen og hustru Johanne Sophie her i 1865-tellingen: LenkeSønnen kunne jo kalle seg Christiansøn eller muligens Hougland i folketellinger ?Ikke så enkelt å finne den rette mann i 1865 , 1900?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.