Gå til innhold
Arkivverket

[#74956] Iver Anthon Christensen f 1838 Horn, hvilken kirkebok


Gjest Gaute Zøllner
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne J  Engmo

Ser det nå,akkurat de bøkene er forsvunnet,tror det var brann som forårsaket at kirkebøkene mellom 1820-1841 er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Hei Anne. Jeg trodde det kanskje var på ytre Helgeland-distriktet. Da får jeg stole på f.datoen oppgitt ved konfirmasjonen. Takk skal du haGaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Jeg leser i Buksnes Bygdebok bind 2 under gården Horn på side 135 nedre del. Der nevnes en Ane Blix Andersdatter f.1809 med bl.a. barn Iver, gift i Tromsø. Kan dette være Iver Anthon tro? Han flyttet riktig nok til Hammerfest, men...Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Det er nok endel feil i bygdebøker, men vi får opplysninger som kan/må sjekke mot kirkebøkene. Her er 7 barn som jeg vil prøver å sjekke. Takk for info om vielsen.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar B Benjaminsen

Har ikke min database tilgjengelig, men den Iver Anton du søker er som du skriver sønn av Anne Blix Andersdtr og hennes mann Christen Bruun Johannesen, hans bror Jens Johan er min tippoldefar.Iver Anton flyttet til Klubbukt utenfor Hammerfest og fikk flere barn der. Han giftet seg som Anne sier i Buksnes i 1865, men de flyttet litt senere til Finnmark.Kan evt legge ut flere opplysninger når jeg kommer hjem. Hva er din tilknytning til Iver, Gaute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Zøllner

Hei Einar.Min bestemor kommer fra Buksnes, dtr. av Zacharias Johan Hjort Johannessen. Hans søster Fransiska Edikke Marthea ble gift med Iver Anthon Christensen 11.7.1865. Jeg har fulgt dem opp til Hammerfest og reg deres 10 barn. Jeg takker for ytterligere opplysninger vedr. fam.Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.