Gå til innhold
Arkivverket

[#74962] Oppslag i bygdebok for Askvoll i Sunnfjord, gården Kumle


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg trenger en smule hjelp vedrørende folket på Kumle på 16/1700 tallet. Johannes Sjursen død 1697 etterlot seg i alt 8 barn fra to ekteskap. Tre av barna var fra første ekteskap med ?. De siste fem var fra ekteskapet med Gjertrud Jørgensdtr.Men jeg er usikker på vilke barn som var fra første og vilke som var fra andre ekteskap.I skiftet er nevnt barna Ole på Askevold, Lars i København, Knud på Kumle, alle tre myndige, samt Sivert 14 år, Dordi 24, Alis 22, Borni 18 og Brite 12 år gamle i 1697. Jeg regner med at Sivert, Alis, Borni og Brite er fra ekteskapet med Gjertrud.Hve sier bygdeboken om denne familien. Står det noe om hvem Johannes var gift med først, og hvor han kom fra. Sønnen Knud som i følge skiftet i 1697 befant seg på gården, er ikke der i 1701. Hvor ble det av ham?På forhånd, takk for hjelpen.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.