Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan Ove Olsen

[#74963] Hjelp til lesing

Recommended Posts

Gjest Jan Ove Olsen

Kan ikke lese/forstå hva som ståt under anmerkninger til Sigvart Anthon sin dåp 10/11 1893 i Ringsaker. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bengt E. Vesthagen

Jeg leser det som følgende: Opgivet af kirkevergen Kjeldsen som hans 1. og hendes 6. lejermaal.Tallrekken er vanskeligere å lese, men tallene henspeiler seg på fødselsårene til morens barn.Faderen underettet. Meldt fogden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Ove Olsen

Men kan noen si meg hva som står bak navnet til Syver Nielsen.? Og Agnete Olsdatter sin bopel, det er vel Ulveneie,men hva er det siste.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunnar Sigdestad

BrandsrudejeSkredderbakken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Else B. Rustad

Agnete Olsdatters bopel er Skredderbakken, slik Gunnar sa. Stedsnavnet 'Ulveneie' er ikke nevnt.Mvh Else B.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Myhre

Her står: f. 4/10, dpt. 1/11-1893 Sigvart Anthon Unkg. Jernbanearb. Syvert Nilsen f. 1860, Brandsrudeie Pige Agnethe Olsdatter, Skredderbakken f. 1857. Merknad: Opgivet af kirkesanger Kjeldsrud som hans 1. og hendes 6. leiermaal. Faderen underettet. Meldt fogden. 121/m78, 14/83, 10/85, 86 87/88 36/92. Disse tallet er nummer på barnet, det andre 12 årstall.Barnas navn er Even, Karen, Maria og Kristine, Martin , Odvin Anton. Den i 1893 har du jo. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8845&idx_id=8845&uid=ny&idx_side=-96>Lenke Lenke Lenke Tvillinger nr 86 og 87 Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Myhre

Kirkesanger Kjelvolden. Syvert er nok denne. Klokkerboka angir Tolgen...men han er f. i Kvikne... Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Ove Olsen

Takk for hjelpa Hans Myhre, for jeg hadde problemer med og finne Syvert sin fødeplass,for jeg trodde det var Tolgen, men bara til Agnethe hadde jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.