Gå til innhold
Arkivverket

[#74963] Hjelp til lesing


Gjest Jan Ove Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Jeg leser det som følgende: Opgivet af kirkevergen Kjeldsen som hans 1. og hendes 6. lejermaal.Tallrekken er vanskeligere å lese, men tallene henspeiler seg på fødselsårene til morens barn.Faderen underettet. Meldt fogden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Olsen

Men kan noen si meg hva som står bak navnet til Syver Nielsen.? Og Agnete Olsdatter sin bopel, det er vel Ulveneie,men hva er det siste.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Her står: f. 4/10, dpt. 1/11-1893 Sigvart Anthon Unkg. Jernbanearb. Syvert Nilsen f. 1860, Brandsrudeie Pige Agnethe Olsdatter, Skredderbakken f. 1857. Merknad: Opgivet af kirkesanger Kjeldsrud som hans 1. og hendes 6. leiermaal. Faderen underettet. Meldt fogden. 121/m78, 14/83, 10/85, 86 87/88 36/92. Disse tallet er nummer på barnet, det andre 12 årstall.Barnas navn er Even, Karen, Maria og Kristine, Martin , Odvin Anton. Den i 1893 har du jo. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8845&idx_id=8845&uid=ny&idx_side=-96>Lenke Lenke Lenke Tvillinger nr 86 og 87 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Olsen

Takk for hjelpa Hans Myhre, for jeg hadde problemer med og finne Syvert sin fødeplass,for jeg trodde det var Tolgen, men bara til Agnethe hadde jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.