Gå til innhold
Arkivverket

[#74970] Hjelp til tyding av kirkebok Fiskum,Busk.


Gjest Jan Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Jeg har søkt litt etter dåpen til Thomas ( Tommes) Pedersen i Ø.Eiker uten å finne den. Har lett litt i områder i nærheten. Kom over en Thomas Pedersen døpt i Strømsø, Drammen i 1762. Sønn av Peder Nielsen og Margsrethe Dyresdatter her dåp nr. 2 v. s. kirkeboken: LenkeFamilien kan jo ha flyttet til Fiskum og sønnen konfirmert der?Bare et skudd i blinde.( Fant en med samme navn f. i Norderhov 1759 men det blir gjetting)Mvh. GunnMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den Thomas Pedersen som døpes i Strømsø i 1762 hadde flere søsken døpt på Strømsø:Dyre Pedersen dpt 12 mai 1752Marthe Pedersdtr. dpt 18 jun 1755 og lisbeth Pedersdtr. dpt. 15 sept 1758Kan jo tenkes noen av disse kan finnes i 1801-tellingen. Muligens faddere ved barndåper i Eiker??Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg er redd det ikke kan være den rette Thomas Pedersen jeg har funnet døpt å Strømsø i Drammen. Her er nemlig moren Margrethe Dyresdatter død, og Thomas Pedersen er nevnt som sjømann. LenkeDa tor jeg leting i militære dokumenter må være løsningen, om disse finnes?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne N. G. Hagen-Pettersen

Moren til Else Andersdtr er Else Eriksdtr Tveten 1708-1785. Hun var datter av Erik Nilsen Tveten ca 1656-1732 (skifte) 2 ekteskap med Karen Borgersdtr Skistad ca 1662-1740. De hadde hvertfall 8 barn hvor av 6 ble gift.Else Andersdtr ble gift 1733 med Anders Olsen Saga ca 1710-1787. De hadde barna. Karen 1734, Ole 1736, Anne 1738, Erik 1740, Else 1742, Ole 1745-1781, Peder 1747-1804, Maren 1750-1794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.