Gå til innhold
Arkivverket

[#74974] Eugen Dahl - sjebne i Amerika?


Gjest Trond Gellein Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Gellein Løkken

Hei Jeg forsøker å finne Eugen Dahl, født 27. juli 1891 i Trondheim. Han var sønn Axel Dahl og kona Nicoline Vangberg.Eugen Dahl reiste med skipet Bergensfjord til Amerika, avrise fra Trondheim er 5. mai 1923.Her er han oppført som gift og ellers er det merket at han har 'Styrmands certifikat'.Han ble gift 9. mai 1922 i Trondenes kirke, Harstad med kontordame Olaug Larsen, født 16. mars 1895.I følge familien ble han værnde i USA og bodde en tid i New York.Jeg finner ikke mer etter 1923 med mine mligheter. Kan noen være snill å hjelpe meg med å finne ut hvordan det gikk med Eugen i Amerika? Hvor han bodde, dødsfall, evt ny familie?MvhTrond Gellein Løkken med mine kunnskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

New York Passenger Lists, 1820-1957Name: Eugen Dahl Arrival Date: 18 May 1923 Estimated birth year: abt 1892 Age: 31 Gender: Male Port of Departure: Kristiania, Norway Ethnicity/Race­/Nationality: Scandinavian Ship Name: Bergensfjord Search Ship Database: View the Bergensfjord in the 'Passenger Ships and Images' database Port of Arrival: New York, New York NATIVITY: Nrw Line: 24 Microfilm Serial: T715 Microfilm Roll: T715_3298 Birth Location: Nrw Birth Location Other: trondhje,m Page Number: 22Skal til broren Alexis Dahl, Baltimore. Eugen har vært i USA tidligere, 1915/19 (som sjømann). Har tenkt å bli i USA i 5 år. Siste bopel var Harstad. Nærmeste slektning i Norge er kona Olaug Dahl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

1930 United States Federal CensusName: Alexis Dahl Home in 1930: Baltimore, Baltimore (Independent City), MarylandAge: 32 Estimated birth year: abt 1898 Birthplace: Norway Relation to Head of House: HeadSpouse's name: Adeline (født i Sverige, immigr. 1915)Race: White Occupation: Contractor - PaintAge at first marriage: 21 (han), 23 (hun)Parents' birthplace: NorwayHousehold Members: Name AgeAlexis Dahl 32 Adeline Dahl 34 Warwan Dahl 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Gellein Løkken

Flott, her var det mye spennende å ta tak i.Finnes det spor etter Eugen Dahl i 1930 folketellingen også?MvhTrond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.