Gå til innhold
Arkivverket

[#74986] Janiche Jansen født ca 1752 trolig i Bergensområdet


Gjest Kjell Høyer
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Høyer

Janiche Jansen er gift med Lars Gunarsen født ca 1750. Finner følgende barn på dette paret: Gunner Larsen 10 Feb 1789 Ole Johan Larsen 14 Sep 1784 Ro(g)nald Jansen Larsen 18 Feb 1786Er det noen som klarer å finne ut hvem som er foredrene til Janiche Jansen primært, men og gjerne Lars Gunarsens foreldre. Rent kirketeknisk synes disse å være tilknyttet Nykirken i Bergen.Vennlig hilsenKjell Høyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Takker , Kirsti ;-)Hadde man hatt noen flere barn på Janiche og Lars - kunne man kanskje sannsynliggjøre paret i lenken som foreldre. Vi får se om det dukker opp flere kandidaterKjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Takk til Ann-Mary og Kirsti ;-)Her var det mye å bite i. Klarer man å finne detaljer rundt vigslen - kunne man kanskje bli sikrere på foreldresammenhengen.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Agates dåp i 1780 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8719&idx_id=8719&uid=ny&idx_side=-27>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Ole Johans dåp 1784 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeRognild Jansens dåp i 1786 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Tollinspektør Jansen er fadder, som vel er identisk med Andreas Jansen f 1740, div steder, men tollinspektør i Bergen fra 1778. Jannikes bror? Gunnars dåp 1789 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: Lenke Tollinspektør Jansen er fadder.Marte Marias dåp i 1791 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Takker Arnfrid - både for lenker og fornuftige kommentarer.Er noen i stand til å lese detaljert det som står på Ole Johans dåp?MVHKjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Takker - Arnfrid -Navnene på barna til Janicke nemlig Rognald og Marthe Maria og Ole Johan tyder med stor styrke på at det du nå fant er rett.Dermed blir spørsmålet: Hvem er foreldrene til Rognald Jansen og til Marthe Maria Olsdatter ?Og er hun enke ved vigsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Dette viser jo helt klart, Arnfrid - at du nå har funnet rette foreldre på Janiche.Nå blir det spennende å se om man kan finne rette foreldre på Lars Gundersen i tillegg til på foreldrene til Janiche.Takk for all mulig hjelpKjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Litt dumt at det ikke ble laget lenker til den andre debatten [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=75003&sok=&nr=17&antinnlegg=12&startnr=&antall=&spraak=#anker>LenkeForøvrig er jeg enig i at Marte Maries 1. mann het Nils, og jeg har en mistanke om at det er henne vi finner her i 1801 hos sønnen Ole på 60 år Lenke og at det kan være hun som dør her i 1807 LenkeOle Nilsen finner vi her i 1804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

I så tilfelle så har vi kun denne kandidaten Lenke Men hvor Ole Simensen i tilfelle er blitt av vites ikke.Uff nå ser jeg at jeg la de to siste innleggene i feil debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Høyer

Takker for bidrag fra deg, ArnfinnBeklager at jeg lagde to tråder. Mitt håp var å dra med noen som hadde sett seg ferdig på Janiche tråden - og inn på Rognaldstråden. Jeg tenkte ikke på at det gikk an å legge en lenke til den andre tråden... så jeg la bare et nummer.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.