Gå til innhold
Arkivverket

[#74987] Nøtt for gården Tiuven i Loen, Sogn og Fjordane.


Gjest Werner Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Werner Pedersen

Er det noen som kan bidra til denne, for meg nøtt. Lenke Helge(a) Salvesdtr. Tyven døde som det framgår av vedlagte lenke i okt. 1802 (se side b midt på spalte 1). Dette skulle bety at hun var å finne på gården ved Ft. 1801,men så er ikke tilfelle. Videre finner jeg et Skiftet dat. Tyven 14/10 1789!? Nordfjord prot. 18b s.584b som omhandler enke Helge(a) Salvesdtr. Opplistede barn og arvinger stemmer. Noen som har en god forklaring?Mvh Werner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bergesen

Jeg tror hun er blitt glemt av telleren, det skal jo også sies at presten ofte førte inn dødsfallene opptil et halvt år etter at personen døde, det har jeg sett flere eksempler på, skifte er ferdig og dødsfallet i Kb er innskrevet lenge etter, men så lenge som dette har jeg ikke sett. Hun er i live i okt 1789 da hun forlanger skifte. Vi holder forøvrig på med å oppdatere den internett baserte BB for Loen, se LOKHIS, hvis du ikke har tilgang, send en epost til Audun Loen og få tilsendt passord. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Werner Pedersen

Takk Rune for svar og Godt nytt år. Det er omentrent noe i den dur jeg også tenker, men å være sikker er jo utgangspunkt når man registrerer forfedre! Werner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.