Gå til innhold
Arkivverket

[#74996] slektsforskning


Gjest Wiggo Rosenfors
 Del

Recommended Posts

Gjest Wiggo Rosenfors

Heia igjen. Leter etter etterkommere av Alfred Johannessen, født 22.02.1915. Sannsynligvis i Odda. Døde 28.06.1994 i Ringsaker. Har forsøkt prestekontor i Ringsaker, men de har ingen opplysninger og komme med.Er usikker om han var gift eller hadde barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ta kontakt med Ann Kristin Elvsveen, DIS-Hedmark. Hun har fotografert gravstedet og det er jo mulig at han ikke ligger der alene. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Sidan du søkjer etter nolevande, må du leggja ut e-postadressa di. Det er ikkje 'lov' å leggja ut opplysningar om nolevande her.Når du snakka med krk.kontoret i Ringsaker, bad du om å få namn på festar av grava då?Det er nokon som held på den gamle lova om taushet omkring det(namn på festar), men det du kan gjera då, er å spørja om dei kan ta kontakt med festar, og at festar kan sei at det er greit at du får namn på han/ho.Det andre er å senda eit brev (inni eit brev) med frimerke, til krk.kontoret, så skriv dei namn på, og sender det til vedkommande.Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Når jeg hører navnet Alfred Johannesen ser jeg for meg en orginal på sykkel med rødt skjerf. Han var for meg et av Moelvs vårtegn,når han kom på sykkel med sitt røde skjerf var det endelig vår!Jeg mener iallefall at han het Johannesen til etternavn,og jeg tror han var enslig uten barn.Og hvis jeg har rett så er det mange av de eldre her som husker ham. Ta kontakt med Ringsaker historielag, www.ringsakerhistorielag.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Men mest sannsynlig er det vel jeg som ikke vet alt ;-) Alfred med sykkelen kan godt ha vært gift uten at jeg visste om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wiggo Rosenfors

Takk for bidrag, da har jeg kanskje kommet nærmere? Det er mine kusiner/fettere jeg leter etter, om der fins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Kari U.Vilhelmsen

Håper du finner noen etterkommere,høres ut som Mariann vet noe siden hun nevner at han ikke var enslig og hadde iallefall en sønn ? Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Jo, eg veit, men har ingen namn..Eg har prøvt å ringja Wiggo, men ingen tek tlf., så det Wiggo må gjera er ein av dei to forslaga eg har i (3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

- eller han kan kontakte den lokale skifteretten og be om å få tilsendt papirene fra skifteoppgjøret etter hans død. Her vil arvingenes navn fremgå, enten det er livsarvinger eller annen slekt.Når det gjelder gravstedet (se innlegg 2), ligger Alfred Johannes Johannessen alene i graven på Ringsaker kirkegård (iflg. DIS' gravminneregister).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.