Gå til innhold
Arkivverket

[#75008] HE Sidsel Olsdtr. til Christiania Hjelp til å tyde


Gjest Anne Karin Kringberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei!I utflytterlistene fra Stange (min.1835-1845) Folio 340 finner jeg min ane, som jeg har lett etter lenge, i utflytterlistene Nr. 48 1837.Der står det: (:Pige:) Sedsil Olsdtr. Skabberudeie 31 1/2 år født 1812 marts 26. 1843 Nov.23 medbrakt føds.- konf.- og vacc.- attest. Hun er konf. 1828 26 okt.Til Christiania hvor hun tjener for en skredder Olsen i Torkildsens Gaard xxx xxx af Vognmand Grue i Vognmandsgaden.Blir veldig glad for tyding av dette og om jeg ikke har rett i det jeg har forsøkt å tyde.Hvor i Christiania kan jeg finne henne igjen (hvilken kirkekrets)?Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Karin Kringberg

Hei!Tusen takk skal du ha! Da vet jeg hvor jeg kan lete videre!Artig med slike opplysninger også. At Vognmand Grue lå ved siden av skredder Olsen i Vognmandsgaden, i Christiania.Mvh Anne Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.