Gå til innhold
Arkivverket

[#75011] SEBERHAGEN familie-Tromsø


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Sjur Helgesen f. 1827 d. 1879 g. 1857 Brønnøy, Hanna Pareli Maas Larsdtr. f. 1835 d. 1916.Barna: Helge Kristian Maas f. 1858 konf. 1874; Carl Jentoft f. 1860 konf. 1875; Kristine Amalie f. 1864 d. 1866; Andreas Zacharias Aagaard f. 1871 konf. 1886; Alette Katrine f. 1874; Sigurd Halfdan f. 1876 i Kristiania 1900; Odd Einar f. 1880 i Tromsø 1900.Vet noen hva ble av barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Helge f. 1858 Bergen (Nykirken)Carl Jentoft f. 1860 Salhus BrønnøyKristine Amalie f. 1864 Brønnøy d. 1866 TromsøAndreas Zacharias Aagaard f. 1871 TromsøAlette Katrine f. 1874 TromsøSigurd Halfdan f. 1876 Tromsø, levde 1930. Til Amerika 1901. g. ca. 1905 (Anne) Sophie fra Sverige. Bosted Philadelphia PA. Instrument makerOdd Einar f. 1880 Tromsø (far var da død), i Tromsø 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Wonderful!!! Tusen takk! Jeg prøver aa finne Karl og Helge i USA. Odd Einar, kan noen si om han var gift? Ingen andre Sæberhagen kommer i Tromso gravlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Helge d. 1932 g. 1885 Augusta Charlotte (Lottie) Lockwood fra Sverige. Bosted Byron, Ogle Co. Illinois. Maler. Han kalte seg Helge C. Saberhagen. 5 barn.Carl Jentoft d. 1941 Seattle Washington g. ca. 1887 Elizabet (Lizzie). Kalte seg Charles J. Saberhagen. President of Sheridan Iron Works i Sheridan Wyoming. En sønn Edward.Var Odd Einar gift? Bosted TromsøOg hva ble av Andreas Zacharias Aagaard f. 1871? Konf. 1886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Til innlegg (13):Forfatteren Frederick Thomas Saberhagen (1930 - 2007) var fødd i Chicago, Illinois; 18.mai 1930, var han ein etterkomar av Helge Christian Saberhagen som også budde i Illinois?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg tror forfatteren er barnebarn. Jeg har skrevet til hans 'website' aa spøre. Helge hadde to sønner, Fred f. 1886 og Harry f. 1895.CARSTEN! Hvordan finner du d. i Bergen 1911-1972??Amazing what you are finding. Jeg vet ikke hvordan jeg mistet giftermaalet til Odd Einar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk Bjørg!CARSTEN: Jeg forstaar ikke hvordan du finner dette fra begynnelse. Hvis jeg gaar til 1865 folkte. og Hordaland og kirkeboker kom jeg med en forkjellig liste.Om Andreas var gift vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Her er dødsmeldingen for Andreas. Han døde på et psykriatisk sykehus (Neevengaarden asyl):Kildeinformasjon: Bergen fylke, Bergen by, Dødsfallsprotokoll 13 , 1921-1924, oppb: Statsarkivet i Bergen.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27863/188>http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/27863/188Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

You guys are all so amazing and clever!! Stor takk !!!! til alle dere. Dette er for bygdeboka for Brønnøy i Nordland. Mora til guttene var derfra og familien bodde der ei tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.