Gå til innhold
Arkivverket

[#75024] Haagen Bardosen,f.1781,Øyer,bor i Svelvik i 1801


Gjest Helmin Kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest Helmin Kvennodd

Hei. Denne karen har jeg leita etter en stund,han er født i Tretten,Øyer 19.07.1781,han flyttet med familien til Svelvik,der finner jeg ham i 1801 som lotsdreng.Han er bror til min forfar,Arne Bardosen,finnes på samme side i folketellinga.Er det noen der ute som har vært innom denne karen? mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei Helmin !Jeg er en ivrig slektsgransker og det er veldig fint å få opplyst hvor personer er blitt av. I dette tidsrommet er det nesten umulig å finne igjen personer, da det ikke er folketellinger som forteller hvor folkene var født. Skrivemåter er også forskjellig.Foreldrene til Haagen og Arne har du sikkert funnet da de bor sammen i 1801. Det er Bardon Arnesen Moestuen og Anne Haagensdatter Skarperudstuen. Er det mulig å få informasjon om deres etterslekt ?Har du søkt noe på søskenene til Bardon Arnesen ?Mvh Tordis Trønnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har lett litt under døde i Svelvik. Her kom jeg over en mann som het noe liknende , Bardon Arnesen, men alder passer ikke helt med ca alder i 1801-tellingen? LenkeKan jo være en feilskrft, fornavnet er ikke så vanlig.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Heisann. Takk for svar,kjempeflott. Tordis, har ikke prøvd noe særlig på søsken, har funnet Amund på Nedre Bestum,Ager. Du kan godt få etterslekt, hvis du sender mailadressen din,er det greit med gedcom? Oddleiv: joda dette er slekta ,Marie Haagensdatter er søster til min Anne som ble gift med Bardo,og flyttet til Svelvik. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei igjen!Det er greiest med en tekstfil, det er så lenge siden jeg har lagt inn Gedcom-fil. t-troenn@online.noMvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tordis Trønnes

Hei ! Nå har jeg fått flere opplysninger om forfedrene til Arne Bardonsen. Må bare få lagt de inn i programmet mitt.Jeg har ikke mottatt noen mail fra deg enda - håper du ikke har glemt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei. Jeg har ikke glemt deg,har vært på tur siste uka.Skal få det avgårde så snart jeg kommer hjem fra jobb. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.