Gå til innhold
Arkivverket

[#75034] Marius Johansen, Dagrbeider og husmannssønn fra Nord-Odal


Gjest Kristin Biseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Biseth

Marius skal ha reist til Amerika etter ca slutten av 1890 - 91 (Bestemor Mina Otilie er født juni 1891 og han er oppgitt som barnefaderen, hun heter også Mariusdatter hele tiden) Han skal visstnok a detti ned fra et tak i Amerika, som snekker, men ryktet sier ikke når. Det er bare noe som har gått i slekten. Faren var Johan Monsen f 1824 Mo i Nord-Odal og Ingri Eriksdatter. Marius var født 18 mars 1866 i Nord-Odal. og under fødselen var han Dagarbeider bopel Berget under Tannes. Kan ikke finne ham utflyttet eller noen andre spor etter ham.Håper noen kan hjelpeSiste spor er dåpen. Han skal visstnok ha sendt brev for å få Hilda over, men hun fikk ikke lov av sin mor. Skulle være tjenestepike hjemme.Lenkeurl til dåpenKristin Biseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Biseth

Takk, det husker jeg at jeg fant en tid tilbake og etter det er det slutt. Marius Johansen er jo ikke så sjelden navn og jeg har søkt Ellis Island og mormonerbasen. Men han kan jo ha skiftet navn. Hvor kan jeg søke. Find my roots er jeg ikke bet medlem på, og Ancestry.com har jeg hatt. Men jeg tørr ikke igjen for de stopper ikke trekket. Måtte skifte kontonr.Hvor kan jeg søke. Har spurt flere av de gamle men ingen vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.