Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rolf Jerpseth

[#75054] Når døde Margrethe Pedersdtr/Petersdtr Stavie i Eidsvold, f. 1804?

Recommended Posts

Gjest Rolf Jerpseth

1) Folketellingen 1801 for Ejdsvold: Christian Mathisen Hammersmed og gaardbeboer I første egteskab 53 Kone Dorthe Elisabeth Svendsdtr I 2den egteskab 53. 2) Fogderegnskap Øvre Romerike 1804: Maji 27. Blev døbt et uægte barn fød af Pigen Margrethe Pedersdatter Stavie, som anmeldes besvangret af Enkemand Christian Mathiesen Fossum. 3) Ft. 1801: Peter Hermansen Stavie, dtr. Margrethe Dorthe Petersdtr. 22 ugift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Bakketun

Er det noko feil i 'overskrifta' di? Slik eg tolkar det du skriv under 2), så var det Margrethe Pedersdatter Stavie som fekk ei dotter i 1804. Altså kan ikkje same Margrethe vera fødd i 1804? 3) F 1801 er Margrethe Dorthe Petersdtr 22 år?Marianne Bakketun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Bakketun

Her er vel ein kandidat, om eg har forstått etterlysninga di rett: LenkeMarianne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Trond Øivindsson Lunde

Spørsmålet ble besvart i innlegg 9 her Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rolf Jerpseth

Mange takk begge to. Og til deg Trond: Beklager hullet (hullene) i min hukommelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.