Gå til innhold
Arkivverket

[#75056] Tittel: Peder Christian Pedersen Rottemseie f.1872


Gjest Oddleiv Ringlund
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddleiv Ringlund

--------------------------------------------------------------------------------Hei! Er det noen som kan hjelpe meg med denne person?: Peder Christian Pedersen Rottemseie født i Vågå 6.6.1872,døpt 28.7.1872. Hans far var Peder Engebretsen fra Ringebu født 3.11.1843. Hans mor var Mari Pedersdtr Rottemseie født 16.11.1849. Men hvor ble Peder Christian konfirmert?På forhånd takk. Mvh Oddleiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunvor Tofte

I emigrantlista fra Oslo står det: Marie Petersd. ugift, 28 år, Vaage, og sønnen Peter Christian 4 år, reiste til Minnesota 09.10.1879. Dette må vel være Mari Pedersd. Rottemseie, ( Einarsplassen ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari lien

Oddleiv. Eg kan senda deg årsskriftet til Mållaget i Vågå der ein slektning fortel om denne ætta. Peder Imbertson Bjørgehaugen frå Ringebu er nemnt. Helsing Mari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddleiv Ringlund

Hei! Takk til dere begge,fint å få oppklart dette.Men så har jeg et problem med Peder fra Ringebu,har funnet at han emigrert 10.10.1873. Samtidig har blir han far til: Marit f.30.12.1872,mor Marit Kristensdtr.Moen Lom. Rasmus f.8.2.1873 Marit Hansdtr.Gaupar Lom. Marit f.2.11.1873,Torø Hansdtr.Lom som han ble gift med.Kan det være rett Peder som jeg har funnet som har emigrert i 1873? Hadde vært fint om du kunne sende meg de opplysningene Mari.ringlund@online.no Mvh Oddleiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.