Gå til innhold
Arkivverket

[#75088] Elisabet Pedersdatter, gift Holm


Gjest Kåre Lunderbye
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre Lunderbye

Er det noen som kan hjelpe meg med hennes aner. Elisabet var gift med Laurits Christisn Holm. Deres sønn Peter Holm, født 31.12.1812 i Moss.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Jeg vil tippe at Elisabeth Pedersdatters foreldre er PEER ANDERSEN og KATHRINE JANSDATTER Billing. (Dåpen hennes 8.feb.1778 Lenke )Det står ved Elisabeths ekteskapsinngåelse i 1810 at hun kommer fra MOSS. Ved hjelp av Family Search finner vi et knippe kandidater, men alle andre har enten ett ekstra fornavn, eller født i urimelig tid i forhold til barnefødsler. (Hun ble mor første gang ett år før ekteskapsinngåelsen)Jeg har ikke sjekket fadderoppføringene for hennes barn sammen med Laurits Holm: Alette 1809. Petter Christian 1810. Tvillingene Andreas og Petter Christian 1811. Nevnet Petter 1812-døpt 1813. Alette 1814. Christian 1816. Carl Christian 1818. Andreas 1820.(Her var det mange like navn. Kanskje mange i søskenflokken døde som små.Kanskje det er antydninger i fadderoppføringene i kirkebøkene om tipset skulle stemme.IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.