Gå til innhold
Arkivverket

[#75114] Olidia Elisabeth Larsdatter


Gjest Randi Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Johansen

Olidia Elisabeth Larsdatter var mor til Lorents Olsen, født 7 feb. 1864 Tromsøysund. Hun var trolig født rundt 1837 (Kårvik/Simavik ?). Da Lorents ble konfirmert i 1880 står det at hun het Olidia Lisabet Larsdatter. Hun giftet seg ikke med Lorents far og satte bort Lorents. Mer vet jeg ikke om henne. Noen som kan hjelpe meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

I 1875-tellingen er ikke Lorentz Olsen og heller ikke Elisabeth Larsdatter på samme gård : LenkeHer ser det ut til at gårdbruker og kone har fått et nytt fosterbarn?Hvor Lorentz Olsen befinner og hans mor 1875 har jeg ikke funner ut til nå?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Eneste Lisbeth Larsdatter jeg finner i ca. alder i 1875 i Tromsøysund er denne budeia? LenkeBle Lorents konfirmert i Tromsøysund?Har ikke greid å finne han i 1875-tellingen, men kan jo være at hans navn er skrevet som Lars?Kan lete ltt.;-) Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

I FT. 1875 for Tromsøysund, finner vi under gården Trettevolden, en 'Fostesøn' skrevet 'Lorens Olsen' og født 1864. Kan det være den rette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bernt Jenssen

FT. 1900 for Tromsøysund. Her finnes en Lorents Olsen, f. 1864, med familie, bosatt på Krabbenes. Er det den samme Lorents?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Tar med lenken til 1900 -tellingen også: LenkeSkulle tro dette er rett mann. Flott at Odd Villy har funnet Olide Elisabths foreldre også. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Johansen

Tusen takk ! For en fantastisk jobb dere har gjort.. Ja Lorents var konfirmert i Tromsøysund 3 oktober 1880. Alt ser ut til å stemme. Nå skal jeg gå videre med Olidia å se hva som dukker opp..Mvh Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.