Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Håvard Johnsen

[#75117] Tyding av kirkebok - Bergen DK 1863-1876

Recommended Posts

HeiTrenger hjelp til tyding av Lenke, nr 31. I bustadfeltet står det 18-31 og menes det da gate 18, gardsnr 91 ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

18-31 betyr 18. rode hus nr. 31. Det ligger en database som gir overgangen fra det gamle systemet til gatenavn og husnummersystemet som ble innført midt på 1880-tallet i Bergen. Lenke18-31 er Grønnesmuget 3 (ved Marken).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søker etter Johanna Lovise Slyder(schlytter) som er født 30.juli 1800 i Bergen, gift med Mons A Stokkan og er etter de opplysninger jeg har, død 15.feb 1869 i Bergen. Oppholdsted og dato for dødsfallet stemmer så derfor trenger jeg hjelp til å bekrefte eller avbekrefte dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Har du sett folketellingen 1865 for Bergen ?? Der lever Lovise Slyder 67 år som enke hos Ole A Stokkan 39 år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Solås

Den Lovise du har funnet som død var enke av en skreddermester: LenkeHun døde vel også i mars ifølge klokkerboken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det ikke den Lovise jeg søker. Har fått opplysninger om at denne Johanna L Slyder døde 1869, men finner ikke henne. I FT 1865 bodde Johanna hos sin sønn Ole Stokkan og hans kone Berthe Gulbrandsdatter. Utvider søket fra 1865 og utover.Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Det er rett. Men den datoen Rune oppgir på dødsfallet til Mons A Stokkan må være feil. Det dør en Mestersmed Mons Arens Stokkan 24/7-1833 begr 29/7 i DK. Er det to med samme navn Rune ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arne Solås

Datoen Rune oppgir var vel for Lovise og ikke for Mons.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mons A Stokkan døde 24.7.1833, det stemmer. Og hans kone Johanna døde 1869, noe som jeg ikke finner kan stemme.Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Johanne Louise giftet seg med Johan H Miska i 1845, derav navnet da hun dør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Miska døde i 1862.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk Arnfrid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.