Gå til innhold
Arkivverket

[#75117] Tyding av kirkebok - Bergen DK 1863-1876


Gjest Rune Håvard Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

18-31 betyr 18. rode hus nr. 31. Det ligger en database som gir overgangen fra det gamle systemet til gatenavn og husnummersystemet som ble innført midt på 1880-tallet i Bergen. Lenke18-31 er Grønnesmuget 3 (ved Marken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Håvard Johnsen

Søker etter Johanna Lovise Slyder(schlytter) som er født 30.juli 1800 i Bergen, gift med Mons A Stokkan og er etter de opplysninger jeg har, død 15.feb 1869 i Bergen. Oppholdsted og dato for dødsfallet stemmer så derfor trenger jeg hjelp til å bekrefte eller avbekrefte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Har du sett folketellingen 1865 for Bergen ?? Der lever Lovise Slyder 67 år som enke hos Ole A Stokkan 39 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Håvard Johnsen

Da er det ikke den Lovise jeg søker. Har fått opplysninger om at denne Johanna L Slyder døde 1869, men finner ikke henne. I FT 1865 bodde Johanna hos sin sønn Ole Stokkan og hans kone Berthe Gulbrandsdatter. Utvider søket fra 1865 og utover.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Hei. Det er rett. Men den datoen Rune oppgir på dødsfallet til Mons A Stokkan må være feil. Det dør en Mestersmed Mons Arens Stokkan 24/7-1833 begr 29/7 i DK. Er det to med samme navn Rune ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Håvard Johnsen

Mons A Stokkan døde 24.7.1833, det stemmer. Og hans kone Johanna døde 1869, noe som jeg ikke finner kan stemme.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.