Gå til innhold
Arkivverket

[#75121] Peder Christensen. Kjøkkelvik, Askøy pr.gj, Hordaland g.1764. Hvem,hva, hvor


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg prøver meg med en ny vinkling.01.11.1764 giftet Peder Christensen Kjøkkelvik ( den gang Askøy pr.gjeld) seg med Marthe Andersdtr. Tennebekk. Jeg finner ingen spor etter vielsen. Da det var skifte etter Marthe's mor i 1782, er verken Marthe eller evt. etterkommere etter henne nevnt. Og hvem var denne Peder Christensen? Var han født i Kjøkkelvik, eller var det kun oppholdssted ved vielsen? Jeg står helt fast når det gjelder Peders opphav, og ikke minst vedr. deres skjebne etter vielsen i november 1764.Alle bidrag som kan kaste lys over denne gåten mottaes med stor takk. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Et lite innspill.Kan denne Peder Christensen fra Kjøkkelvik, være identisk med sønn til Christen Johannessen og Karen Andersdtr. i Drotningsvik? Dette paret døper en sønn Peder 15.04.1736. Og jeg finner heller ikke ham død i Askøy.Og den eneste Peder Christensen jeg finner gift er han som giftet seg i nov. 1764. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg løfter denne opp igjen i håp om at noen kanskje har vært innom familien Christen Johannessen og Karen Andersdtr. i Drotningsvik. Barna deres ble født på Nygård som lå innenfor Kjøkkelvik. Det vil vel da ikke være usannsynlig at det var deres sønn Peder som oppholdt seg på nabogården Kjøkkelvik da han ble gift i 1764. Men det store spørsmålet er altså hva som skjedde med Peder Christensen og Marthe Andersdtr. etter vielsen 01.11.1764. Jeg håper fortsatt at det er noen som har snublet over dem.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg løfter denne debatten/monologen en siste gang i håp om at noen sitter med opplysninger om denne familien. Jeg vet jo det er flere som har mye kunnskap om folket på Askøy på 1700 tallet, så håpet er at noen kan ha snublet over Christen og Karen eller avkommet deres.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.