Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kari Horn

[#75139] Registrering av borgerlige vielser

Recommended Posts

Gjest Kari Horn

Finnes det et register for borgerlige vielser i 1930-årene i Oslo? Har lett etter en vielse i de kirkebøkene jeg tror er aktuelle, men ikke funnet den. Det kan jo være at de giftet seg borgerlig, men hvor er det i så fall registrert? Mvh Kari H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jarl V. Erichsen

Jeg fant en borgerlig vielse fra 1890 i protokoll hos notarius publicus i Arendal. (Byfogd?)Dette gjaldt frikirkelige. Jeg har ikke sett disse tilgjengelige på nett, og jeg vet ikke om dette gjaldt 4o år senere. - Jarl -

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ola Teige

Notarius publicus i Oslo var Oslo byfogd.Felleskatalogen sier følgende om borgerlige vielser: 'Borgerlige vigsler er før 1892 innført i notarialprotokoller, alminnelig rekke. Borgerlig vigsel ble innført i 1863.' (Lenke)Jeg antar at det betyr at de er innført i egne protokoller i byfogdens arkiv for perioden du er ute etter.Det betyr igjen at du må kontakte eller reise til Statsarkivet i Oslo på Sognsvann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kari Horn

Takk til begge to for svar! Skal ta en tur til Sognsvann så snart anledning byr seg. Mvh Kari H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.