Gå til innhold
Arkivverket

[#75139] Registrering av borgerlige vielser


Gjest Kari Horn
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Horn

Finnes det et register for borgerlige vielser i 1930-årene i Oslo? Har lett etter en vielse i de kirkebøkene jeg tror er aktuelle, men ikke funnet den. Det kan jo være at de giftet seg borgerlig, men hvor er det i så fall registrert? Mvh Kari H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Jeg fant en borgerlig vielse fra 1890 i protokoll hos notarius publicus i Arendal. (Byfogd?)Dette gjaldt frikirkelige. Jeg har ikke sett disse tilgjengelige på nett, og jeg vet ikke om dette gjaldt 4o år senere. - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Teige

Notarius publicus i Oslo var Oslo byfogd.Felleskatalogen sier følgende om borgerlige vielser: 'Borgerlige vigsler er før 1892 innført i notarialprotokoller, alminnelig rekke. Borgerlig vigsel ble innført i 1863.' (Lenke)Jeg antar at det betyr at de er innført i egne protokoller i byfogdens arkiv for perioden du er ute etter.Det betyr igjen at du må kontakte eller reise til Statsarkivet i Oslo på Sognsvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.