Gå til innhold
Arkivverket

[#75149] Oppslag i sperret kirkebok


Gjest Frank H. Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank H. Johansen

(Usikker på om dette er rett forum, eller om jeg skal bruke forum for skanna kyrkjebøker)Hei, i følge DIS Norges gravminner døde min tipp-tipp-oldefar i Gildeskål i 1929, og ble begravet 15.11.1929.Nå har jo de scannede begravelseslistene for 1929 blitt tilgjengelige på nett, men det ser ut til at jeg er litt uheldig... For på akkurat den akutelle siden for klokkerboka for Gildeskål er det antakelig også innført nyere opplysninger, og den er dermed fortsatt sperret.Det dreier seg om 'Nordland fylke, Gildeskål i Gildeskål, Klokkerbok nr. 805C07 (1925-1943), Døde og begravede 1929-1943, side 286', på denne lenken LenkeNavnet hans er Hartvig Olai Larsen, født i 1865, bosted Fleinvær.Har noen i arkivverket mulighet til å se på denne siden og gi meg opplysningene som evt. står om Hartvig?(Det er jo selvfølgelig mulig han ble jordfestet i 1930, og da står han vel på siden etter der igjen...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Her blir du dessverre nødt til å sende e-post til Statsarkivet i Trondheim. De svarer ikke på oppslagstjenester i Arkivforumet, og det er de som vil ha de originale kirkebøkene.Kontaktinformasjon: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank H. Johansen

Jo, men jeg tenkte at siden den er scannet og tilgjengelig elektronisk, så er det enkelt hvor hvem som helst 'på innsiden' i Arkivverket å slå opp der...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Det er et relativt komplisert problem hvor filnavn og mapper ikke er så enkelt å finne ut av. Vi har ikke et internt system uten klausuler.Jeg legger temaet ditt over i forum for skanna kyrkjebøker så ser vi om det blir fanget opp og besvart der. Hvis ikke må du nok ta kontakt med Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Side 287, løpenummer 34 i ovenfornevnte kirkebok. Fattigunderstøtta enkemann bosatt på Fleinvær, Hartvik Olai Larsen, innført som født 1835 og død av alderdomssvakhet den 6. november 1929. Lege ikke tilkalt. Begravd og jordfesta 15. november 1929 på Lillegjerdet kirkegård. Meldt skifteretten 2. desember 1929.Mvh Mette Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.