Gå til innhold
Arkivverket

[#75157] Kristian Alfred Larsen, Bryn, Østre Aker. Hvor ble hans foreldre gift?


Gjest Trond Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Pedersen

Jeg prøver å hjelpe en amerikansk slektning med å finne familien til hans mofar. Kristian Alfred ble født nr. 92: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=582&idx_id=582&uid=ny&idx_side=-104>Lenke. Ut fra alderen til foreldrene vil jeg tro de giftet seg rett før Kristian ble født. Jeg har sett igjennom alle de kirkebøker jeg kan tenke meg, også borgelige gifte i Oslo ved statsarkivet i Oslo uten å finne dem. Vi finner igjen familien i 1900 tellingen for 0218 Aker: Lenke. cirka midt på. Der står faren til Kristian som 'Utmeldt, intet samfund'. Jeg tror jeg har funnet fødselen til faren uten nr. under 1879: Lenke, men er ikke sikker siden jeg ikke har funnet giftemålet. Familien til Kristians mor har vi full oversikt over.Hun er født i Skedsmo nr. 88: LenkeLitt om Kristian videre skjebne: Det står i kirkeboken at han fikk en attest i 1916. Det er vel da han reiser til sjøs. Jeg har ikke fått det bekreftet for da jeg skulle lete i annotasjonrullene på statsarkivet i Oslo var de inne for scanning. Han rømmer fra en båt i New York 8 april 1919 og treffer mormoren til min slektning på en dans på det norske sjømannshjemmet i Brooklyn noe senere. Hun er for øverig født i Østre Bærum nr. 41 kvindekjøn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.