Gå til innhold
Arkivverket

[#75179] Amerikabrev 1919


Gjest Per Nilsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Nilsson

Hej! Har hittat ett brev från Amerika skrivet den 3 December 1919 Med hänvisning till min fråga i inlegg 75001. Har hittat ett brev från Amerika poststämplat Lemont Ill 6 December 1919. I brevet skriver Minnie Lundgren Meier I Lemont Hon är dotter till Kristina Johnssons syster Lisa Lundgren som också vistas i Amerika att Lisa är död och att hon är enda barnet och arvinge och att Kristina lever och att våran adress är Lemont ill COCO USA. (svårt att tyda adressen) Hur kan man komma vidare och eventuellt finna någon som lever idagMed Hälsning Per Nilsson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan adressen være Svensbyn, Booviken, Värmland, Sweden?Finner navnet Svensbyn ved Årjäng i Värmland, om det kan være et sted å lete?Mvh.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nilsson

Hej! Brevet är ju till mina släktingar så jag känner till Svensbyn där jag själv bor, utan det är de personer som skrivit brevet i Amerika jag söker Jag skickade med kuväret för poststämpeln skull Hoppas ni förstår vad jag söker,alltså släktingar till Kristina Larsdotter gift Johnsson och Minnie Lundgren dotter till avlidne syster till Kristina Lisa Lundgren Marianne i inlegg 2 bad mig lägga ut brevet.Med Hälsningar Per Nilsson Svensbyn Boviken Töcksfors

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nilsson

Hej! Min fråga finns i inlegg 75001 Där finns alla uppgifter jag har När jag senare hittade brevet skrev jag inlegg 75179 Där Mariann Stokken bad mig lägga ut brevet. Allt handlar om samma personer Hoppas detta kan utredasMed Häsningar från Per Nilsso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.