Gå til innhold
Arkivverket

[#75183] Jackson Browne - Amerikansk artist med norske aner


Gjest Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
Gjest Ørjan Kvaløy

Heisann!Interesann tråd! Reidar: Har du noen innvendinger mot at jeg skriver en liten artikkel om dette i lokalavisa 'Ytringen'? Far til hans mor var her fra Nærøy.Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Ja Ola, de gjenstår vel, men lurer på om det også har vært debatter på dem før. Ellers har vi også Normann Barlaug, nedstammer fra Sogn tror jeg? Til 15, er det her Nærøy-greina nedstammer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørjan Kvaløy

Apropos Jackson Browne sitt opphav i Nærøy. Hans morfar var, så vidt jeg har oppfattet, Jens Severin Marius Dahl, fra plassen Sørådalen i Nærøy.Foreldre til Jens var Anton Johansen og Anne Kristine Johannesdatter, begge fra Prestvik i Kolvereid. MEN foreldrene til Anne Kristine var fra Skogn, bla. Cecilia Pedersdatter, som nevnt over.Foreldrene til Anton Johansen var nærøyværinger: Johan Hartvig Andreassen Prestvik, og Stine Gurine Iversdatter Fosså.Går vi enda et ledd bakover, havner vi bla. til Nes, Hedmark, Et annet ledd går tilbake til Snåsa.ØK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg forstår hintet ditt, Ola. På Wikipedia er det fortalt om 150 kjente norsk-amerikanere, så vi har tida for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.