Gå til innhold
Arkivverket

[#75185] Tydehjelp - kyrkjebok for Lom


Gjest Atle Brandsar
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Den første leser jeg 'Graffer el. Isom'.Den andre leser jeg: 'Disse 6 Mænd blev i et Uveir den 4de Martii borte paa Fiældet til Sogn hvorhen de schulle gaae efter Korn'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Hei! No driv eg med ei klokkarbok for Skjåk - og fann denne: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8913&idx_id=8913&uid=ny&idx_side=-203>Lenke (nr. 1-1858) som eg ikkje heilt skjønte dødsårsaken på: 'død pludselig af Slag, ved Nydelsen af Brændeviin, hvorover holdtes Obduktionsforretning. -' - Står det verkeleg Obduktionsforretning?Same kjelde - Lenke dødsårsaken til nr. 24 er litt uklår - 'død pludselig – ved Bakke-kværnen – fulgte Hest og Kjærre ned over _____ og knuste Hovedet -'Her må kanskje ein lokal fjellets mann til pers, eller er det nokon som greier å lese denne dødsårsaka? -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Nr. 1. Ja.nr. 2. Død pludseligt- ved Bækkekværnen- fulgte Hest og Kjerre ned over Bjerget og knuste Hovedet.-nr. 3. Død paa Billing-Sæteren tilfellet under: Død i Sneskred i Stutgangsløfterne. [Ved Stuttgongen, det, er von?] tilfellet under: Død paa sin Fødselsdag.Altså, dei tre siste, er vel tre ulike tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Hei, Gunnar - og takk for raskt svar!Nr. 2 - sikker på at det ikkje er Bakke? (Det var ei større kvern der, som Bakke-Stor'en brukte ei tid - Lenke - i 1865 var det broren Per som var nemnt Møller på Bakke (noko han framleis var i 1875 - kanskje dei delte på det i 1875))Nr. 3 - Jammen står det ikkje Stutgangsløfterne, ja! Takk! Stuttgongen er ei seter i Skjåk (ved Nysetra før Grotli?) - 'Død paa sin Fødselsdag' høyrer med hjå Kristen Jakopsson Mork - eg har sjekka det - og det samsvarar med fødselsdatoen hans (ein kan såvidt, men berre om ein legg godvilja til, sjå at det er streka i retning Kristen)Tusen takk for tydingane! Med eg har deg her; har du sett minneordet over Ola O. Synstnes som Johs. Rudsar har skreve? (Eg fekk kopi av det frå ein kjend i Gausdal til jul).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Det står nok Bakkekværnen. Eg tok for gitt at det stod 'Bækkekværn' som ofte var skrive i motsetning til ei handkvern, t.d.Ja, eg har det minneordet over oldefar min frå 1935, men det er ein låk kopi.Har du den øverste dødsårsaka i fyrste lenka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Brandsar

Det er neimen ikkje stor skilnad på e/æ heller!'Druknede - styrtede sig med Forsæt i Elven - ved Vollougsbroen' [Vollungsbrua]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.