Gå til innhold
Arkivverket

[#75186] HO, Sund(Møkst) er nokon som kan finna dåpsd. til Marite Olsdtr Hevrøy


Gjest Mariann Stokken
 Del

Recommended Posts

Gjest Mariann Stokken

Ho vart iflg.BB for Austevoll f. 1788, det kan sikkert stemma, for i FT1801 er ho 13:[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=16&filnamn=f18011245&gardpostnr=119&personpostnr=2932&merk=2932#ovre>LenkeEg har leita gjennom, men det er vanskeleg for meg, det er så tett skrive, og eg er ikkje så flink å lesa slik skrift, men eg _har_ blitt flinkare :-)):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg lurer på om det ikke er hun som står midt på venstre side, litt under midten: Permanent sidelenke: LenkeDet står et 2-tall og så Ole Hævreøens dtr. Marte (tror jeg) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

men klarar du(eller nokon andre) å finna ut kva dato dette er, øverst på høgre side)?Dersom me ser på noteringa nederst på sida før, så skulle ein tru det skulle vera 2 (2.sundag etter Trin), som var blitt endra til 1. Men dersom me ser på høgre sida, under noteringane som eg ynskjer opplysningar om så vil eg tru det står 1 nederst til venstre og 2 på høgre sida, kva står det øverst då? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Dersom du sammenlikner med andre 2-tall, synes det klart at tallet som står nede til venstre, ikke er noe 2-tall, men et 1-tall. Det har ikke vært fortatt noen endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

Ja, men to ulike prester:'Dom 1 Trinitatis prædiket Sognepræsten udi Østervolds kirke ...''Hr Mossin prædiket udi Møgster kirke ...'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.