Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Carsten Friis Fischer

[#75195] Dorothea Heinsdatter Friis. Død 1750 i Bragernes. Gift Tyrholm.

Recommended Posts

HejDorothea Heinsdatter Friis blev 15. februar 1714 gift med Niels Iver Tyrholm. Det var Tyrholms 4. ægteskab. I et tidligere indlæg om Dorothea Heinsdatter Friis fik jeg oplyst, at hun døde i Bragernes i 1750. Tyrholm døde i 1738. Kender man til børn af dette ægteskab ? Og er der eventuelt et skifte efter Dorothea Heinsdatter Friis i 1750 ?mvhCarsten Friis Fischer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Sønnen het Hein,ikke Hei,som jeg feilaktig kom til å skrive.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hej Ann-Mary1000 tak for dine svar.Jeg kan så på Google se, at ligeledes en Hein Tyrholm skulle være født i København i 1728 og død 1729.Men desværre skriver hjemmesiden ikke hvorfra man har denne oplysning.Kunne jo godt være endnu et barn af ægteparret Tyrholm/Friis, som så er født under et ophold i konens fødeby.mvhCarsten Fischer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her under skifter i Drammen vil du finne noen familierelasjoner Friis/Tyrholm: LenkeMvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Denne uskire kilde har oppgitt en sønn av ekteparet her? LenkeFinner ingen barn av paret nevnt i skifter i Drammen, så det stemmer kan hende at sønnen dør tidlig?Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg dåpen til sønn Hein mars 1714 , kirkebok Bragernes. Se høyre side her: LenkeFlere barn i dette ekteskapet har jeg ikke greid å finne.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hej Gunn1000 tak for dine oplysninger.Jeg må prøve at komme videre herfra.mvhCarsten Fischer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Leif Salicath

Jeg har litt om familien Tyrholm og har bl.a. notert at Hein Tyrholm ble født i 1728 og død i 1729 og at han levde i 70 dager. Han er ganske riktig sønn av Niels Iversen Tyrholm (2.2.1664-6-6-1738) og Anne Dorthea Heinsdatter Fries (24.10.1684-1750).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hej LeifTakker for dit indslag.Ifølge 'Familien Tyrholm i Drammen' lever denne søn rigtig nok kun 70 dage. Men ifølge mormonerne kirkebogen er han født i marts 1714. Hans mormors oprindelse har jeg jo lige fundet ud af. Hendes fulde navn er Anne Jacobsdatter Møller.mvhCarsten Fischer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Ikke kjenner jeg til familien,men denne slektsbasen oppgir at Hein Tyrholm som ble født i 1714 døde i 1718,3 år gammel (Jeg går ikke god for innholdet i basen): Lenke).GED&tab=0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja.Jeg har også godtnok set den oplysning.Men så må jeg nok sige, at jeg tror mere på optegnelserne i en gammel slægtsbibel om Familien Tyrholm i Drammen.Og heri skriver Niels Iversen Tyrholm at Hein Tyrholm døde 70 dage gammel.Selvom Niels Iversen Tyrholm fik mange børn i sine 4 ægteskaber, må man formode at han havde styr på sine børn.Men du skal have tak for indlægget.mvhCarsten Fischer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.