Gå til innhold
Arkivverket

[#75195] Dorothea Heinsdatter Friis. Død 1750 i Bragernes. Gift Tyrholm.


Gjest Carsten Friis Fischer
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Friis Fischer

HejDorothea Heinsdatter Friis blev 15. februar 1714 gift med Niels Iver Tyrholm. Det var Tyrholms 4. ægteskab. I et tidligere indlæg om Dorothea Heinsdatter Friis fik jeg oplyst, at hun døde i Bragernes i 1750. Tyrholm døde i 1738. Kender man til børn af dette ægteskab ? Og er der eventuelt et skifte efter Dorothea Heinsdatter Friis i 1750 ?mvhCarsten Friis Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Friis Fischer

Hej Ann-Mary1000 tak for dine svar.Jeg kan så på Google se, at ligeledes en Hein Tyrholm skulle være født i København i 1728 og død 1729.Men desværre skriver hjemmesiden ikke hvorfra man har denne oplysning.Kunne jo godt være endnu et barn af ægteparret Tyrholm/Friis, som så er født under et ophold i konens fødeby.mvhCarsten Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Denne uskire kilde har oppgitt en sønn av ekteparet her? LenkeFinner ingen barn av paret nevnt i skifter i Drammen, så det stemmer kan hende at sønnen dør tidlig?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg dåpen til sønn Hein mars 1714 , kirkebok Bragernes. Se høyre side her: LenkeFlere barn i dette ekteskapet har jeg ikke greid å finne.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Jeg har litt om familien Tyrholm og har bl.a. notert at Hein Tyrholm ble født i 1728 og død i 1729 og at han levde i 70 dager. Han er ganske riktig sønn av Niels Iversen Tyrholm (2.2.1664-6-6-1738) og Anne Dorthea Heinsdatter Fries (24.10.1684-1750).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Friis Fischer

Hej LeifTakker for dit indslag.Ifølge 'Familien Tyrholm i Drammen' lever denne søn rigtig nok kun 70 dage. Men ifølge mormonerne kirkebogen er han født i marts 1714. Hans mormors oprindelse har jeg jo lige fundet ud af. Hendes fulde navn er Anne Jacobsdatter Møller.mvhCarsten Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ikke kjenner jeg til familien,men denne slektsbasen oppgir at Hein Tyrholm som ble født i 1714 døde i 1718,3 år gammel (Jeg går ikke god for innholdet i basen): Lenke).GED&tab=0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Friis Fischer

Ja.Jeg har også godtnok set den oplysning.Men så må jeg nok sige, at jeg tror mere på optegnelserne i en gammel slægtsbibel om Familien Tyrholm i Drammen.Og heri skriver Niels Iversen Tyrholm at Hein Tyrholm døde 70 dage gammel.Selvom Niels Iversen Tyrholm fik mange børn i sine 4 ægteskaber, må man formode at han havde styr på sine børn.Men du skal have tak for indlægget.mvhCarsten Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.