Gå til innhold
Arkivverket

[#75198] Halvor Olsen, Stai


Gjest Ole Jon Moastuen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Jon Moastuen

Hei. Kan noen hjelpe meg med å finne min oldefar, Halvor Olsen fra Stai? Han fikki 1877 en uækte datter med Mari Hansdatter Toorsgardssveen fra Fåvang. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?show=56&uid=425191&urnread_imagesize=full&hode=nei&ls=1>Lenke nr. 92. Mari Hansdtr. flyttet senere tilbake til Fåvang, olg fikk flere barn der. I 1865 tellingen for Aamot finner jeg Lenke Som konfirmert i 1869 finner jeg en Halvor Olsen som nr, 6 Lenke Som født i 1854 finner jeg denne Halvor Lenke og denne Halvor Olsen Lenke. Jeg finner også en Berger Jørgensen som jeg antar kan være den Berger som er oppgitt som fadder til Karen Olava i 1977 Lenke I folketellingen 1865 for Aamot finner jeg dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddleiv Ringlund

Hei! Fant dette,Ole Hansen,Stai 21 år gift 3.1.1858 med Kari Jørgensdatter Elgerislien Foldalen 26 år.Far til Ole er Hans Andersen,far til Kari er Jørgen Pedersen.Er dette foreldrene til denne Halvor da tro? Det blir noe feil med disse lenkene etter en tid.Kan noen fortelle hvorfor det skjer? Oddleiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Til 2, det skal nok være Elgevasslien, Kari nevnes i Folldal BB, Kari Jørgensd. Elgevasslien, f. 4/2-1831, g. m. husmann Ole Hansen, Stor-Elvdal, f. 1833. Barn: Ole, f. 1862 i Stor-Elvdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.